7 trendov v digitalnem marketingu

T

rendi v digitalnem marketingu so pomemben pokazatelj tega, v katero smer se področje digitala razvija oz. kam se “premika”. Razumevanje trendov omogoča širšo sliko dogajanja in sprotno prilagajanje aktivnosti na spletu, da bi trende kar se da izkoristili sebi v prid.


Poglejmo, kateri trendi v tem trenutku zaznamujejo in usmerjajo digitalni marketing.

Kazalo vsebine

  1. Zakaj smo prava izbira za vas?
    1. Sestanek in izmenjava želja
    2. Pripravimo ponudbo
    3. Mi pripravimo pogodbo
    4. Sledi podpis pogodbe
  2. Marketinške storitve - vedno na dosegu
    1. Priprava vsebin & kreativ
    2. Vsebine v potrditev
    3. Objava vsebin
    4. Vodenje objav na družbenih omrežjih
    5. Vzdrževanje
    6. Analitika
  3. Ni pa to vse!
Spreminjanje vedenja potrošnikov

1. Spreminjanje vedenja potrošnikov

Spremembe v digitalnem vedenju potrošnikov prinašajo PRILOŽNOSTI - izkoristite jih.

Znano je že, da je pandemija pospešila internetno prodajo za cca. 10 let. Kar 60 % podjetij v različnih sektorjih je bilo v zadnjem letu priča spremembam v nakupovalnemu vedenju potrošnikov. Posledično se večajo potrebe po hitrem in enostavnem spletnem naročanju, prevzemu na ulici (to-go) in brezstični dostavi.


Še več, podjetja si prizadevajo zgraditi varnost in “odpornost” na digitalu za prihodnost.


Priložnosti za podjetja


Zadnje poročilo IBM-ovega Inštituta za poslovno vrednost ugotavlja, da je kot posledica tega za maloprodajne blagovne znamke prednostna usmeritev:


  • prehod na bolj odporno infrastrukturo (v  52 % primerih),
  • uvedba brezstičnega mobilnega plačevanja (v 47 % primerih) in 
  • ustvarjanja robustnejših platform za digitalno prodajo (v 45 % primerih).


Vse to so priložnosti za podjetja!


Kaj storiti? 


  • Načrte, ki ste jih zagnali (ali odložili kot nizko prioriteto) pred pandemijo, ponovno ovrednotite in določite prednostne naloge.
  • Nato postavite vse na mizo – časovnice, proračun, obseg in prednostni vrstni red. Bodite kritični - nekatere pobude bo morda treba pospešiti, druge pa popolnoma opustiti.
  • Načrtujte in prilagodite aktivnosti. 


Verjetno pa ne rabimo poudarjati, da je prihodnost digitalna.

Novi algoritmi, ki spreminjajo spletno optimizacijo

2. Novi algoritmi, ki spreminjajo spletno optimizacijo

Semantika, entitete in graf znanja poglabljajo razumevanje motivov uporabnikov spleta.

To je tisto, kar je optimizacija spletnih strani v resnici! – Nikakor ne moremo optimizirati vsebine, ne da bi imeli vsaj osnovno razumevanje, kaj obiskovalec “hoče”.


Google poglablja razumevanje “namer” iskalca. To ustvarja priložnost, ki jo morajo strokovnjaki za marketing in SEO izkoristiti, da prilagodijo delovanje in sledijo trendom!


Semantika (“semantics"), entitete (“entities") in graf znanja (“knowledge graph") povečujejo SEO relevantnost. To pomeni veliko spremembo v primerjavi z optimizacijami, ki jih poganjajo le ključne besede (klasični SEO). Novi algoritmi nas tokrat dejansko prisilijo, da upoštevamo ljudi in ne (ro)bote!


Vas zanima več o tem? Kliknite na naslednjo povezavo za zanimivo branje o “Google Knowledge Graph” - Dixon Jones.


Kaj boste izvedeli? Kako deluje graf znanja, kaj so entitete in kako Google uporablja obdelavo naravnega jezika, da poveča obseg, raznolikost in celovitost informacij v iskalnem omrežju.

Visoka kakovost vsebin je prihodnost

3. Visoka kakovost vsebin je prihodnost

Izboljšajte hitrost in kakovost vsebin ter pridobite prednost pred konkurenco.

VEČ NI VEDNO BOLJŠE, zlasti ko gre za vsebino. 


Tako vsebinski marketing in strategija morata vključevati (tudi) razmerje: kakovost/čas. Če v svojo vsebino vložite preveč časa, truda in pozornosti, objavljate pa le enkrat mesečno, morda zamujate priložnosti.


Preverite svojo konkurenco. Je produktivnejša z ustvarjanjem vsebin in posledično - bolj izpostavljena od vas? Koliko objavlja ter kakšna je kakovost in dolžina njihovih vsebin? Temu prilagodite vsebine oz. jih naredite boljše od konkurence.


Ob tem se moramo zavedati kritičnega pomena strokovnosti, avtoritete in zaupanja (E-A-T - Expertise, Authoritativeness & Trustworthiness) v pripravljenih vsebinah.


Vsekakor nikoli nima smisla producirati velike količine nizkokakovostnih vsebin.


Namesto tega poglejte, kje so možnosti za izboljšave. Cilj naj bodo kar se da kakovostne vsebine, ustvarjene hitro in v čim večjem obsegu.


S kakšnimi izzivi pri tem pa se soočate vi?

Tržniki morajo prehiteti povpraševanja potrošnikov

4. Tržniki morajo “prehiteti” povpraševanja potrošnikov

Nov trend gre v smeri razumevanja strank čez statistiko v realnem času!

Ali poslušate svoje stranke?


Poglejmo primer: stranka obišče vašo poslovalnico ter vam s svojimi interakcijami in mnenji "sporoča" svoje potrebe. In vi kot lastniki se ji prilagajate. V primeru, da njihove potrebe uspete prepoznati, seveda.


Gre za izjemno dragocene podatke o vaših strankah. Realno-časovni pregledi so v digitalnem svetu najbližje “glasu” vaših strank.


Jih uspete spremljati - in ali veste, kako?


Potrošnik skozi iskalne poizvedbe, vedenje na spletni strani/trgovini, obnašanje na družbenih omrežjih, odzivi na email marketing itn. blagovnim znamkam sporoča svoje želje, potrebe in namene - tudi v realnem času.


Če ne “poslušate”, analizirate in nato reagirate na vpoglede s prilagajanjem, zamujate veliko priložnosti. Predvsem za povezovanje, sodelovanje in ostale spremembe, ki jih lahko takoj prilagodite potrebam strank.


Že izkoriščate te priložnosti?

Stranke cenijo vrhunsko uporabniško izkušnjo

5. Stranke cenijo vrhunsko uporabniško izkušnjo

Nikoli ne pozabite na izkušnjo svojih uporabnikov!

Povezovanje digitalnih izkušenj med stranko in blagovno znamko


Salesforce je v nedavni raziskavi: “Stanje povezanih strank” ugotovil, da kar 80 % strank meni, da so izkušnje, ki jih imajo s podjetjem, enako pomembne kot njihovi izdelki ali storitve.


Stranke pričakujejo, da bo podpora uporabnikom imela dostop do njihovih informacij, ne glede na to, ali klepetajo z (ro)botom za podporo ali se pogovarjajo s podporo strankam po telefonu.


Pričakujejo, da se bo ena interakcija nadaljevala tam, kjer se je druga končala – da jim pri vsakem novem sodelovanju z blagovno znamko ne bo potrebno začeti znova.


V študiji so ugotovili tudi, da 62 % strank pravi, da njihova izkušnja z eno panogo vpliva na njihova pričakovanja tudi do drugih panog.


Panoge, ki so bile počasnejše v digitalni preobrazbi – na primer proizvodnja, gradbeništvo in kmetijstvo – se soočajo z velikim izzivom, da držijo korak s prodajo na drobno, poslovnimi storitvami in drugimi hitro premikajočimi se dejavniki.


Če povzamemo, nikoli ne pozabite na izkušnjo svojih uporabnikov!

Razcvet inteligentne avtomatizacije

6. Razcvet inteligentne avtomatizacije

Preprosta avtomatizacija za zmanjšanje odvečnih (ponavljajočih se) opravil ni več dovolj.

PRIHODNOST DIGITALA je v inteligentni avtomatizaciji


Strokovnjaki za SEO in za digitalni marketing ugotavljamo, da je število potrošniških interakcij in stičnih točk izredno naraslo. Količina podatkov, ki jih moramo analizirati, je eksplodirala.


Posledično so panoge, npr.: globoko učenje (deep learning), strojno učenje (machine learning), obdelava naravnega jezika (natural language processing) in avtomatizacija robotskih procesov (RPA), našle svojo pot (v potek dela) v svet digitalnega marketinga.


Inteligentna avtomatizacija pomeni opustitev potrebe po sprejemanju vsake posamezne odločitve.


To pomeni opolnomočenje (ro)botom, ne samo, da ukrepajo v vnaprej znanih (programiranih) scenarijih (če/potem), temveč tudi dejansko spoznajo vsako stranko in jo spoznajo na načine, ki jih kot ljudje preprosto ne moremo opraviti v tako velikem obsegu.


In to pomeni omogočiti tem (ro)botom, da ukrepajo v realnem času, ko je stranka najbolj dovzetna za prilagojena sporočila, vsebino, ponudbe in priporočila.


Pa vi - že uporabljate inteligentno avtomatizacijo pri svojih procesih?

Zasebnost in osebni podatki kot zlata jama

7. Zasebnost in osebni podatki kot “zlata jama”

Način obravnave osebnih podatkov uporabnikov v prihodnje je ključen za uspeh.

Medtem ko Google načrtuje postopno opuščanje zunanjih piškotkov tretjih oseb (npr. Facebook), se digitalni strokovnjaki trudimo oblikovati strategijo za prihodnost brez piškotkov.


Zmanjšanje piškotkov na spletnih mestih oz. aplikacijah postaja glavni izziv.


Ker naj bi ciljanje oglasov in analiza vedenja postajala vse težja, sta vrednost in pomembnost (osebnih) podatkov uporabnikov povsem jasna. Osebni podatki postajajo “zlata jama”.


Kaj storiti?


Načrtujte, kako boste obravnavali vprašanja in pomisleke svojih strank glede njihove zasebnosti, shranjevanja teh podatkov in deljenja (s tretjimi osebami).

Določite, kakšno vrednost lahko ponudite potrošnikom v zameno za njihove podatke, ter ocenite vpliv, ki ga bo ta trend imel na vaše meritvene in analitične procese.

Predvsem se morajo vaše stranke počutiti varno glede tega, kako obravnavate njihove osebne podatke.


Kako uporabiti te digitalne trende?


Vsi ti digitalni trendi usmerjajo delovanje blagovnih znamk. Vplivajo na to, kam bodo marketinški oddelki in agencije podjetij vlagali čas, trud in denar. Ti trendi ne predpostavljajo rešitev, ki bi bile enake za vse! A pomembno je, da jih imate na očeh.


Kar lahko storite je, da ocenite potencialni vpliv teh trendov na vašo marketinško strategijo in podjetje kot celoto. Ste agilni v svojem pristopu do ljudi, tehnologije in digitalnih trendov - hkrati pa pripravljeni odzvati se na vse marketinške razmere, ki sledijo. Tako vam uspeh ne uide!

Prijava na e-novice

UPORABNI NASVETI, AKTUALNE NOVOSTI, AKCIJE IN MNOGO VEČ!

E-novice Pakt

Soglašam, da sme upravitelj strani podatke obdelovati z namenom ugotavljanja mojega zanimanja za naše storitve, spremljanja moje aktivnosti ter za potrebe komunikacije.

Agencija Pakt

Izberite agencija Pakt

Sodobna marketinška agencija z neverjetnimi rezultati. Naš cilj je izstopati ter trgu dodati svežino, enostavnost in kvaliteto. Tukaj smo za vas, da vam pomagamo uspeti in rasti.