Kaj je optimizacija spletnih strani (SEO)?

Se optimizacija spletnih strani izplača? Zakaj vlagati v nekaj, kar deluje šele dolgoročno?” Če imate podobna vprašanja in si želite večjo branost, večji doseg, več obiska ali več nakupov v trgovini, ste na pravem mestu. Vse to je mogoče doseči z višjimi rezultati v spletnih iskalnikih.


Optimizacija spletnih strani je panoga, ki izboljša vaše rezultate - in to dobesedno. V članku bomo preverili, kako.

Kazalo vsebine:

  1. Organski rezultati so vredni zlata
  2. Bistvo optimizacije spletnih strani
  3. Optimizacija spletnih stran in oglaševanje
  4. Kako delujejo spletni iskalniki?
  5. Kako optimizirati spletno stran?
    1. On-site optimizacija strani
    2. Off-site optimizacija strani
  6. Pomembnost vsebin za spletno optimizacijo
    1. Kakšno je dobro SEO besedilo?
  7. Prednosti optimizacije spletnih strani

75 % ljudi nikoli ne gre naprej od rezultatov na 1. strani v Googlu (Raziskava podjetja HubSpot).


Optimizacija spletnih strani ali “search engine optimization (SEO)” je po zadnjih podatkih kot industrija presegla vrednost 70 milijard evrov letno (vir Forbes).


In ni čudno, da je tako! Gre za eno najbolj ključnih dejavnosti, ki jih za uspešnost potrebuje vsaka blagovna znamka, ki je prisotna na spletu. 


Od optimizacije spletne strani je odvisno, ali bodo ljudje našli vašo spletno stran, ko v Google vpišejo z vami povezano iskalno poizvedbo (ključno besedo). Ali pa se jim bo nemara prikazala spletna stran vašega konkurenta?


Spletna stran, ki uspeva ali pa stagnira - rezultat je v veliki meri odvisen prav od optimizacije spletnih strani.


Zato spletno optimizacijo potrebuje prav vsako podjetje.


  • Pa naj bo to lokalno podjetje.
  • Mednarodno podjetje.
  • Majhno ali veliko podjetje.
  • Ogromna korporacija.
  • Ali pa start-up, ki je še na začetku svoje poti.


Seveda optimizacija ni vezana samo na podjetništvo. Visoko med rezultati si želite biti tudi če ste umetnik, bloger ali denimo društvo.


Organski rezultati so vredni zlata


Zakaj? Dejstvo je, da so organski rezultati vredni zlata za blagovno znamko. Kar 53 % obiska na spletne strani pride s strani organskih rezultatov. To pomeni, da ljudje bolj kot oglaševanim rezultatom zaupajo organskim rezultatom na Googlu.


Poglejmo, kaj organski rezultati sploh so. To so vsi neplačani rezultati, ki nam jih prikaže iskalnik Google, ko v iskalno vrstico vpišemo želeno ključno besedo. Nahajajo se pod oglasi oz. plačanimi rezultati (če teh ni, pa kar na vrhu rezultatov).

Organski ali neplačani rezultati v Googlu


Glede na to, da na prvi rezultat v iskanjih klikne kar 32 % ljudi (CTR - click through rate), se biti prvi zares izplača!


Bistvo optimizacije spletnih strani


Tako pridemo do ključnega razloga, zakaj je optimizacija spletnih strani tako pomembna. Kljub temu, da danes še vedno mnogi ljudje ne razumejo spletne optimizacije ali se jim morda ne zdi pomembna, je to tisto, kar vaše podjetje na dolgi rok lahko pomembno izpostavi na spletu.


Ko razumemo, da kar 75 % ljudi ne bo niti odprlo 2. strani rezultatov med Google iskanji, 32 % pa jih bo takoj kliknilo na prvi rezultat na prvi strani, spoznamo, kako pomembno je, da dosežemo prva mesta na Googlu.


S pomočjo dobro izvedene implementacije optimizacije spletnih strani dosežete prav to. Na dolgi rok se vaša spletna stran začne pomikati na višja mesta med iskalnimi rezultati.


Optimizacija spletnih strani in oglaševanje


Vaša spletna stran bo tako začela dobivati višji obisk. Vi pa boste posledično prejeli več povpraševanj in izboljšali svojo uspešnost.


“Pa kaj nam bo več obiska, to imamo urejeno,” boste morda rekli. “Redno izvajamo Google oglaševanje ali pa oglaševanje preko družbenih omrežij”.


To je seveda odlično - in danes tudi zelo priporočeno. Spletno oglaševanje je namreč alternativa optimizaciji spletnih strani, saj omogoča zares hitre rezultate.


A pri optimizaciji spletnih strani boste obisk/promet dobili brezplačno. Gre torej za “neplačan obisk” spletne strani. V primerjavi s plačanim oglaševanjem, ki ima sicer ogromne kratkoročne učinke, dobro implementirana spletna optimizacija prinaša dolgoročne rezultate. Ti lahko na dolgi rok celo presežejo učinke oglaševanja.


Medtem ko boste za oglase s plačilom na klik plačevali vedno enako ali skozi čas celo vedno več, za klik na organski zadetek na dolgi rok (razen začetne investicije v optimizacijo spletnih strani) ne boste plačali nič.


Spletna optimizacija zniža ceno oglaševanja


Ali ste vedeli? Dobra optimizacija spletnih strani prav tako znižuje ceno spletnega oglaševanja!

Spletna optimizacija prinaša odlične dolgoročne rezultate

Prednost neplačanega obiska pa je tudi v kredibilnosti, ki jo pridobijo organsko prikazani rezultati. Kot že omenjeno, uporabniki spleta bolj zaupajo organskim rezultatom in posledično se s tem krepi tudi avtoriteta in ugled vaše blagovne znamke.


A pozor! Optimizacija spletnih strani je dolgotrajen proces. Ni “hitra rešitev” in ni nekaj, kar bi rezultate prineslo takoj. Kot kaže tudi zgornji graf - učinki optimizacije spletnih strani se začnejo kazati skozi čas - recimo po dveh mesecih, pri bolj konkurenčnih ključnih besedah lahko šele po letu dni. Poleg tega gre za nikoli končan proces ustvarjanja in prilagajanja spletnih vsebin in pridobivanja povezav. Cilj pa je grajenje spletne avtoritete in s tem moči spletne strani.


Kako delujejo spletni iskalniki?


Da bi spletno optimizacijo bolje razumeli, moramo najprej razumeti, kako delujejo spletni iskalniki.


Google (kot eden od spletnih iskalnikov) deluje na način, da višje uvrsti spletne strani, ki po njegovih kriterijih omogočajo največjo vrednost bralcu (tistemu, ki išče določeno informacijo). To je tudi edina naloga in misija spletnih iskalnikov - uporabniku dostaviti najbolj kvalitetne informacije za določeno iskanje. In to kar se da hitro.


Da bi prepoznal, katere strani vsebujejo najbolj kakovostno vsebino, Google uporablja kompleksen algoritem. Najprej spletni “pajki” obiščejo in (občasno) poskenirajo vašo spletno stran ter pridobijo vse potrebne informacije. Nato algoritem oceni, kako kakovostna ta stran je. Na podlagi ocene je stran uvrščena na določeno stran in mesto med iskalnimi rezultati.


Največja skrb iskalnikov je tako izdelati kar najboljši algoritem. Cilj pa uporabniku iskalnika omogočiti najboljšo izkušnjo iskanja in mu prikazati najboljše mogoče rezultate.


Kako optimizirati spletno stran?

Kako optimizirati spletno stran?

Cilj spletne optimizacije je zadovoljiti algoritme spletnih iskalnikov in na ta način spletni strani omogočiti višjo uvrstitev na Googlu. Izziv pri tem je, da delovanja algoritmov v celoti nihče zares ne razume (algoritmi so strogo varovana skrivnost). A poznamo mnoge zakonitosti, ki jih je za dober rezultat potrebno upoštevati pri spletni optimizaciji.


Optimizacije spletne strani se lotimo preudarno.


Najprej izvedemo SEO analizo in vašo spletno stran temeljito pregledamo. Nato se lotimo dveh ključnih delov spletne optimizacije. To sta on-site optimizacija in off-site optimizacija spletnih strani.


On-site optimizacija strani


Prvi del optimizacije spletnih strani je on-site optimizacija. Pri tem se ukvarjamo, kot pove že angleški izraz “on-site”, z vsem, kar se dogaja “na spletni strani”.


To pomeni, da z naprednimi tehnikami in metodami izvedemo vse potrebne tehnične in vsebinske spremembe na strani.


Pri tem uredimo med drugim:

  • domeno, url naslove podstrani in notranje povezave,
  • ‘title tag’ oz. ime strani,
  • meta oznake,
  • Shema.org,
  • ‘headings’ oz. glavne naslove (H1, H2, H3),
  • fotografije (imena in oznake ALT),
  • besedila,
  • videe,
  • zemljevid,
  • redno posodabljanje strani,
  • prilagojenost za mobilnike,
  • hitrost strani,
  • SSL certifikat,
  • prilagoditev elementov (UI in UX) za odlično uporabniško izkušnjo.


Pomembnost ključnih besed


Da bi vse to lahko učinkovito izvedli, je ključno, da pred začetkom optimizacije naredimo analizo ključnih besed (ang. keywords). Tako določimo tiste ključne besede, po katerih želimo, da bo vaša stran uvrščena na visoka mesta v iskalnikih. Te ključne besede morajo biti relevantne za vašo dejavnost. Iščemo splošne ključne besede (denimo “kopalke”), pa tudi podaljške ključnih besed (denimo “ženske kopalke” ali “ženske kopalke bikini Ljubljana”). Pri prvih je konkurenca ogromna, pri slednjih pa bomo rezultate lahko dosegli hitreje.


Spremembe, ki jih naredimo na spletni strani, bodo povečale kredibilnost strani in stran naredile izstopajočo in privlačno. Tako za uporabnike spletne strani kot za spletne iskalnike.


Bomo pa z odlično uporabniško izkušnjo tudi povečali čas, ki ga obiskovalec porabi na spletni strani. To bo pripomoglo k boljši oceni strani. Google namreč opazi, na katerih straneh se ljudje zadržijo dlje in to upošteva, ko naslednjič ocenjuje spletno stran.


Off-site optimizacija strani


Drugi del optimizacije spletne strani pa je povezan z “off-site” optimizacijo. Torej vsem, kar se dogaja “izven vaše spletne strani”.


Tukaj gre za vse, kar se v povezavi z vašo spletno stranjo dogaja drugod. Googlov algoritem nagradi tiste spletne strani, ki jim pomembnost pripisujejo druge strani.


Za boljšo predstavo: gre za spletno mrežo povezav, kjer vse spletne strani s povezavami glasujejo za druga spletna mesta. Več kot je povezav/glasov na vašo spletno stran, višje bo stran rangirana v spletnih iskalnikih. Primer: če Google opazi, da je vaš članek - Najboljše slaščice v Ljubljani - delilo oz. ga s povezavo označilo 20 ostalih strani, bo to Google razumel kot “dober članek”, saj ga deli 20 strani. Konkurenčni članek ima samo 10 povezav, zato bo vaš rangiran višje!


Glede off-site optimizacije strani je potrebno urediti:

  • povratne povezave - to so povezave, ki jih na svojo stran dodajo druge spletne strani in vodijo do vaše strani. Vsaka taka povezava dodaja avtoriteto in moč vaši strani. Moč, ki jo stran dodaja, pa je odvisna tudi od moči oz. avtoritete strani, ki povezavo deli;
  • družbena omrežja - algoritmi bodo vašo stran ocenili boljše, če se bo delila ter bo všečkana in komentirana na družbenih omrežjih;
  • promocijo strani skozi klasičen marketing - npr. vizitke, objave v revijah, oglaševanje na panojih.


Družbena omrežja sicer niso primarni dejavnik pri spletni optimizaciji, a vseeno imajo vpliv na algoritem. Podobno kot imajo družbena omrežja vpliv na spletno optimizacijo, nanjo vpliva tudi klasična promocija. Primer: če na glavni obvoznici postavite velik reklamni pano in se naenkrat poviša promet vaše spletne strani, Google to opazi (tudi iz stališča lokacije). Tako stran rangira višje, saj Google opazi potrebo ljudi po “informaciji”, ki je na reklamnem panoju. Podoben efekt se zgodi z družbenimi omrežji.


Ko uredimo tako on-site optimizacijo kot off-site optimizacijo strani, se bo stran posledično uvrstila na višje pozicije, zaradi česar jo bo videlo in obiskalo vse večje število ljudi.


Več spletnih vsebin kot objavljate na svoji strani, boljše se bo vaša stran uvrstila v spletnih iskanjih.


Pomembnost vsebin za spletno optimizacijo


Kot že omenjeno zgoraj - za optimizacijo spletnih strani je zelo pomembno ustvarjanje kakovostnih in optimiziranih vsebin. Pa se malo pomudimo še pri tem. Ko se lotevamo on-site optimizacije, velik poudarek dajemo ustvarjanju SEO vsebin. Pri tem gre za optimizacijo že obstoječih vsebin in ustvarjanje vedno novih SEO optimiziranih vsebin na vaši strani.


Ustvarjanje blogov oz. člankov spletnim stranem po podatkih ContentPlus (v Angliji locirane marketinške agencije), zagotovi kar 434 % več indeksiranih strani in 97 % več indeksiranih povezav v primerjavi s spletnimi mesti, ki nimajo sveže objavljenih objav. Google namreč svojim uporabnikom želi servirati vedno novo, aktualno in svežo vsebino. Več spletnih vsebin kot objavljate na svoji strani, boljše se bo vaša stran uvrstila v spletnih iskanjih.


Kakšno je dobro SEO besedilo?

Člankom določimo tudi SEO podatke strani

Poglejmo si, kakšno naj bo besedilo, da bo ustrezalo spletnim iskalnikom:


  • Članek naj bo informativen, poglobljen in naj bralcu v prvi vrsti prinaša dodano vrednost. Tako naj ima kakovost vsebine prednost pred tehničnimi zahtevami SEO optimizacije. Po raziskavi Backlinko sodeč izčrpne in poglobljene vsebine bistveno presegajo uvrstitev člankov brez poglobljene vsebine.


  • V članku naj bodo večkrat uporabljene izbrane ključne besede - a spet, z njimi ne pretiravate, prednost naj ima kakovost vsebine.


  • Ob vnosu članka na blog vanj vnesite SEO podatke strani - glavni naslov (title), opis (meta description) in urejen spletni naslov (url).


  • Dolžina članka naj bo, če je mogoče, daljša od tisoč besed. Raziskava je pokazala, da je povprečna stran, ki je bila uvrščena na prvo mesto v Googlu, imela vsebino z 1,447 besedami.


  • Članek naj ima urejene naslove - H1, H2, H3. Naj ima le en H1 naslov ter strukturirano in logično razporejene podnaslove.


  • Vsebuje naj uvod in zaključek ter naj bo obogaten s seznami, tabelami, slikami, infografikami in drugimi interaktivnimi elementi.


  • Naj vsebuje povezave - zunanje povezave do zaupanja vrednih zunanjih strani in notranje povezave do drugih člankov znotraj vašega bloga.


Vas zanima več? Preberite si več o tem, kako napisati popoln SEO članek.


Spletna stran, ki uspeva ali pa stagnira - rezultat je v veliki meri odvisen prav od optimizacije spletnih strani.


Prednosti optimizacije spletnih strani

SEO optimizacija nam prinaša vidnost in dolgoročen uspeh

Za zaključek si poglejmo še, kaj vse nam optimizacija spletnih strani prinaša.


Kljub temu, da največji izziv SEO optimizacije ostaja dejstvo, da se ljudje ne zavedajo njene moči, pa optimizacija spletnih strani prinaša mnoge prednosti. Če je izvedena na pravilen (t.i white-hat) način, brez poskusov hitrih taktik, ki jih Google lahko kaznuje, boste dosegli:


  • Povečanje obiska spletne strani
  • Brezplačen obisk
  • Boljše rezultate s spletnim oglaševanjem
  • Zaupanje kupcev
  • Dolgotrajne učinke
  • Veliko prednost pred konkurenco


In najboljši rezultat? Boljši kot bodo vaši rezultati optimizacije spletnih strani, manj plačanega oglaševanja boste potrebovali. Po nekaterih marketinških raziskavah sodeč naj bi kombinacija obojega - SEO optimizacije in Google Ads oglaševanja - močno povečala rezultate prodaje. V najboljšem primeru odlični rezultati optimizacije spletnih strani lahko pomenijo celo, da podjetje lahko povsem opusti oglaševanje.


Zaključek


Optimizacija spletnih strani je resnično mogočno orodje marketinga. Če z njeno pomočjo poskrbite tako za tehnični del kot ustvarjanje kakovostnih vsebin in konsistentno gradnjo zaupanja vrednih povratnih povezav, bo sčasoma prinesla rezultate. In z njeno pomočjo boste na svojo stran pripeljali nove potencialne kupce, povečali prodajo in dosegli (še) večji uspeh.

Prijava na e-novice

UPORABNI NASVETI, AKTUALNE NOVOSTI, AKCIJE IN MNOGO VEČ!

E-novice Pakt

Soglašam, da sme upravitelj strani podatke obdelovati z namenom ugotavljanja mojega zanimanja za naše storitve, spremljanja moje aktivnosti ter za potrebe komunikacije.

Agencija Pakt

Izberite agencija Pakt

Sodobna marketinška agencija z neverjetnimi rezultati. Naš cilj je izstopati ter trgu dodati svežino, enostavnost in kvaliteto. Tukaj smo za vas, da vam pomagamo uspeti in rasti.