Kako učinkovito oglaševati na spletu?

Imate podjetje in želite bolje izkoristiti svojo spletno pristnost? Največji in takojšen učinek boste dosegli s pomočjo oglaševanja na spletu, ki pa mora biti izveden preko pravih kanalov in na primeren način.

Kazalo vsebine:

  1. Digitalno oglaševanje v razmahu
  2. Učinkovitost oglaševanja na spletu
  3. Kaj je spletno oglaševanje?
  4. Prednosti oglaševanja
  5. Vrste oglaševanja
    1. Google Ads (Adwords) oglaševanje
    2. Oglaševanje na družbenih omrežjih
  6. Učinkovite taktike digitalnega oglaševanja
  7. Oblike oglasov
  8. Napredno spletno oglaševanje
  9. Privabite stranke in povečajte prodajo

Več kot 4 milijarde ljudi danes uporablja splet. Številka se je od leta 2005 povečala kar za 300 %. Spletna stran/trgovina je tako eden od temeljev za uspešno poslovanje in danes jo ima vsako resno podjetje. A to še ne pomeni, da vam bo prinašala rezultate.


Ima vaša stran premajhen obisk? In ne prinaša prodaje in naročil?


Ne glede na to, kako vizualno privlačna, uporabniški izkušnji prilagojena in tehnično dovršena je vaša spletna stran - brez, da jo postavite pred prave ljudi, od nje ne boste imeli veliko. Tukaj pride na vrsto digitalno oglaševanje oz. oglaševanje na spletu.

Število uporabnikov spleta danes presega 4 milijarde

Digitalno oglaševanje v razmahu


Naložbe v digitalno oglaševanje pospešeno rastejo. Podjetja se namreč vse bolj zavedajo pomembnosti spletnega oglaševanja. To dokazuje tudi raziskava* iPROM-a in Valicon-a, ki je pokazala, da:


  • Bodo naložbe v digitalno oglaševanje v letu 2021 dosegle kar 8 % rast.
  • Bo posamezen oglaševalec v letu 2021 v povprečju za oglaševanje na spletu namenil dobrega pol milijona evrov.
  • Se naložbe v oglaševanje na spletu glede na analize podatkov vztrajno povečujejo skozi zadnja leta. (Omenjena raziskava kaže na stalno rast naložb v digitalno oglaševanje od leta 2019 pa do danes).
  • Bodo naložbe v digitalno oglaševanje po oceni izvajalcev raziskave v prihodnjih letih še naraščale.


*Raziskava je bila izvedena med marcem in junijem 2021 (in tudi v letih 2019 in 2020), v njej pa je sodelovalo 225 slovenskih odločevalcev na področju oglaševanja in trženja.

Učinkovitost oglaševanja na spletu

Oglaševanje na spletu je učinkovito

Kaj pa je glavni motivator za izvedbo spletnega oglaševanja? Glede na odgovore udeležencev v raziskavi, učinkovitost oglaševanja. Kar 71 odstotkov vprašanih je namreč to navedlo kot ključni razlog za to, da se lotevajo digitalnega oglaševanja.


Uspešnost oglaševanja je seveda odvisna od več dejavnikov, med katerimi so tudi izbor primerne vrste oz. kanalov oglaševanja ter formata/oblike oglasov. A najprej poglejmo, kaj oglaševanja na spletu sploh je.


Kaj je spletno oglaševanje?


Definicija oglaševanja (po American Marketing Association) se glasi: “Spletno oglaševanje je vsaka plačana oblika neosebne predstavitve in promocije idej, izdelkov ali storitev za znanega naročnika”. Ob tem gre za eno najbolj merljivih in učinkovitih aktivnosti digitalnega marketinga, katere namen in cilj je povečanje vidnosti in obiskanosti spletne strani ter izboljšanje poslovnih rezultatov.


Prednosti oglaševanja


Ključno je torej, da oglaševanje na spletu prinaša mnoge prednosti, predvsem v primerjavi s tradicionalnim oglaševanjem. Poglejmo si, katere prednosti to so:

Merjenje rezultatov in generiranje podatkov
  • Natančno ciljanje občinstva

Medtem ko oglas na oglasnem panoju ob avtocesti naslavlja vse mimo vozeče ljudi, oglasi na spletu omogočajo zelo ciljno targetiranje občinstva. Tako lahko izberemo občinstvo glede na lokacijo, starost, interese in vedenje na spletu. To nam omogoča veliko večjo učinkovitost oglasov in večji ROI (donosnost naložbe) kot tradicionalni oglasi.


  • Merljivost oglasov

Ena od največjih prednosti oglaševanja na spletu je zagotovo tudi merljivost. Merimo lahko, na kaj se naši uporabniki odzivajo, kako dolgo so na strani, kaj klikajo in kam se premikajo po strani. Tako ugotovimo tudi, kje stranke izgubljamo in kaj je skupnega tistim uporabnikom, ki so na strani naredili določeno akcijo (npr. nakup).


  • Prilagajanje oglasov

Vse to nam omogoča, da sčasoma bolje ‘spoznamo’ naše idealne stranke. Na kakšne oglase se odzivajo, kakšne ključne besede jih pritegnejo, kateri oglaševalski kanal jim je blizu, kdaj in kje so aktivni na spletu. Posledično oglase na dolgi rok lahko ustrezno prilagajamo in spreminjamo, da dosežemo še boljše rezultate.


  • Generiranje podatkov

Predvsem pa velja, da tudi če oglaševanje kratkoročno ne ustvarja neposredne prodaje, je še vedno uspešno. Omogoča nam namreč pridobivanje dragocenih informacij. Te lahko uporabimo za prilagajanje oglaševalskih kampanj in tudi za učinkovite strateške poslovne odločitve pri vodenju podjetja. Vse pridobljene informacije lahko tudi izkoristimo za “remarketing” - ponovno trženje, ter tako prikazujemo oglase le tistim, ki jih je to že zanimalo, vendar se še niso odločili opraviti akcije (npr. nakupa).


Digitalno oglaševanje je ena najbolj merljivih in učinkovitih aktivnosti digitalnega marketinga.


Vrste oglaševanja


Da pa bi bilo oglaševanje uspešno, je ključno, da se ga lotimo na pravi način in izberemo prave vrste oglaševanja. Zato moramo že pred začetkom oglaševanja imeti jasno sliko, koga naslavljamo in kakšni so naši cilji.


Če poznamo svojo idealno stranko ter njene skrbi, želje in navade na spletu, bomo vedeli kateri kanali so primerni zanjo in na kakšen način jo nagovarjati. Ključno je, da z  vsebino naslovimo čustva naših strank in uporabimo kombinacijo različnih kanalov, saj običajno en sam kanal ne bo prinesel zadovoljivih rezultatov. Tukaj izpostavljamo nekaj najpomembnejših.


Google Ads (Adwords) oglaševanje

Google oglaševanje med najbolj priljubljenimi


Oglaševanje na Googlu je ena od vrst oglaševanja, ki jih ljudje najbolj poznajo. Ponuja več različnih vrst oglasov, med katerimi so tudi iskalni, prikazni in video oglasi.


  • Iskalni oglasi

Zagotovo najbolj priljubljena vrsta oglaševanja je plačljivo oglaševanje v iskalnem omrežju. Tu Googlu (ali drugemu iskalniku) plačate oglaševanje svoje vsebine za izbrane ključne besede, po katerih uporabniki iščejo izdelke ali storitve. Ti oglasi se uporabnikom pokažejo v tekstovni obliki na samem vrhu ali pa spodaj med iskalnimi rezultati, ko v spletni iskalnik vnesejo ‘pravo’ ključno besedo. Pri tem plačate samo ‘klik na oglas’, ki se meri s ceno na klik (CPC), ceno na prikaz (CPI) ali ceno na akcijo (CPA). Gre za najbolj zanesljivo in najlažje merljivo obliko oglaševanja na spletu.


  • Prikazni oglasi

Medtem, ko se vam oglasi v iskalnikih prikažejo v rezultatih iskanja, pa se prikazni oglasi pokažejo na vrhu ali ob straneh različnih spletnih strani. Gre za video ali slikovne oglase (poznane tudi kot bannerji), ki so animirani ali statični, delujejo pa tako, da oglas prikazujejo na spletnih straneh, ki so na nek način povezane z vsebino oglasa. Prikazni oglas nastavite na podlagi ključnih besed in ciljev in njihov doseg bo ogromen. A istočasno ti oglasi skozi leta izgubljajo učinek, saj so postali zelo razširjeni in smo se jih na spletnih straneh kot uporabniki (podzavestno) naučili ignorirati.


  • Video oglasi

Ljudje smo vizualna bitja in našo pozornost zagotovo v največji meri ujamejo prav video oglasi. Ustvarjanje vizualnih zgodb je odlična izbira predvsem za znamčenje ali branding, predvsem pri izdelkih, ki so izrazito vizualni. Z video oglasi boste pridobili pozornost ljudi. Ustvarite lahko krajše videe, izobraževalne ali zabavne vsebine ali pa vsebine, ki denimo pojasnjujejo uporabo izdelka (know-how videe). Video oglaševanje sicer lahko uporabite na različnih kanalih, med katerimi so Google, YouTube (kjer so v zadnjem času oglasi še posebej uspešni), Facebook, LinkedIn in Twitter.


Se je pa v zadnjih letih Google Ads oglaševanje izredno razvilo in tako omogoča še druge možnosti. Med njimi so dinamični remarketing, Gmail sponzorirane objave, lokalno oglaševanje (GMB), oglaševanje znotraj mobilnih aplikacij in drugi načini oglaševanja.


Oglaševanje na družbenih omrežjih

Primer Facebook oglasa

Poleg oglaševanja na Googlu se oglaševalci danes največ poslužujejo oglaševanja na popularnih družbenih omrežjih. Med njimi so Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin in TikTok.


  • Facebook oglaševanje

Oglaševanje na Facebooku vam prinaša precej več kot bi mislili na prvi pogled. Najbolj učinkovito je za oglaševanje B2C (business to clients) podjetij, ki želijo povečati prodajo, ali B2B (business to business) podjetij, ki iščejo nove leade. Z izredno ugodno ceno in obsežnostjo prikazovanja ter natančno selekcijo ciljne skupine omogoča tudi visoko prepoznavnost blagovne znamke. Odlična izbira je denimo za lastnike trgovin na drobno, kjer z možnostmi ciljanja oglase lahko prikažete ljudem v neposredni okolici svoje trgovine. Omogoča pa Facebook tudi napredne možnosti oglaševanja, kot so denimo remarketing, dinamični remarketing, “custom audience” ali “lookalike audience”.


Pri izbiri družbenih omrežij, na katerih boste oglaševali, je predvsem pomembno, da izberete platforme, na katerih se nahajo vaše idealne stranke. Najpogostejša izbira za oglaševanje na družbenih omrežjih sta poleg Facebooka danes še Instagram, Linkedin, TikTok, Reddit in Pinterest.


Nasvet: Na Instagramu so na voljo tudi oglasi, imenovani Reels oglasi. Postavljeni vertikalno, na podoben način kot videi na TikTok-u, se Reels oglasi prikazujejo do 30 sekund in se vedno znova ponavljajo v zanki (ang. loop). Trenutno so cenovno izredno ugodni in predstavljajo novo priložnost za dodatno izpostavitev na Instagramu.


Ključno je, da se vprašate, na kateri platformi so vaše idealne stranke. Na Facebooku boste denimo lahko ciljali uporabnike različnih izdelkov in storitev, medtem ko je LinkedIn rezerviran za popolnoma drugo občinstvo, ki ga zanimajo posel, poslovni odnosi in kariera.


Oglasi, ki pritegnejo pozornost, so tisti, ki so v poplavi enakih, drugačni in izstopajoči.


Učinkovite taktike digitalnega oglaševanja

Taktike oglaševanja - prilagojene ciljne skupine

Da bi oglasi delovali kar najbolj učinkovito, pa se je smiselno poslužiti nekaterih taktik oglaševanja.


  • Med njimi je remarketing, ki vam omogoča, da ponovno oglašujete tistim ljudem, ki so z vami že vzpostavili stik (denimo preko spletne strani). Omogoča vam, da oglas prikažete le tistim obiskovalcem spletne strani, ki so si na vaši strani ogledali zgolj določen izdelek ali pa so zapustili vašo košarico brez nakupa. Za remarketing boste na spletni strani potrebovali nameščen Facebook pixel oz. GTM metrike za remarketing na Googlu. Z remarketingom boste dosegli večjo prepoznavnost, vpletenost oz. engagement in višjo stopnjo konverzij.


  • Predvsem na platformi Facebook ne pozabite izkoristiti prilagojenih ciljnih skupin. Enostaven ‘boost’ objave morda včasih prinese določen rezultat, a ta bo veliko večji, če dosežete vam relevantne ljudi. Uporabite možnosti “custom audience” ali “lookalike audience” in zožajte ciljne skupine na tiste, ki se bodo odzvale na vaš oglas. Poleg izbire oseb, ki so z vami že naredile stik, lahko v platformo dodate tudi sezname kupcev, naročnikov novičk, udeležencev vaših dogodov in oglašujete direktno in zgolj njim.


  • Naj bo vaša vsebina jasna in enostavna. Zapomnite si - enostavno prodaja. Zelo enostavno pa prodaja odlično. Kratki naslovi, jasna informacija o izdelku/storitvi in preprost, k akciji usmerjen ‘poziv k akciji’ (CTA - call to action).


Oblike oglasov

Različne oblike oziroma formati oglasov - Facebook

Ob tem bodimo pri kreiranju oglasov kar se da izvirni in kreativni! Oglasi, ki pritegnejo pozornost, so tisti, ki so v poplavi enakih, drugačni in izstopajoči. Tako glede na to, kakšna je vaša ciljna skupina in kakšen je namen in cilj oglasa, izberite tudi format oglasa. Na voljo vam je vse od statičnih slik do animiranih grafičnih vsebin, video vsebin, lebdečih pasic, pop-up oglasov in celo oglasov, ki zavzamejo celo ozadje spletne strani.


Namig: Svojo ciljno skupino poleg ciljanja/targetiranja dosezite s pomočjo vizualne komunikacije. Facebook ima danes težave pri ciljanju uporabnikov, saj je posodobil svoje naprave in na njih onemogočil sledenje uporabnikov. Zato je uporabnike danes veliko težje ciljati. Mnogi strokovnjaki se zato strinjajo, da je oblikovanje postalo “novo ciljanje/ targetiranje”. Svojo publiko tako naslovite že z načinom, na katerega pripravite vizualne vsebine v oglasu.


Primer: otroke boste pritegnili z drugačno vsebino kot starejše.


Napredno spletno oglaševanje


Spletno oglaševanje prinaša mnoge priložnosti, a ob tem tudi izzive, saj gre za kompleksen proces. V kolikor imate zadostno znanje, čas in izkušnje oglaševanja, se tega lahko lotite tudi sami, sicer pa podjetja za največje učinke in celovito izvedbo oglaševanja najamejo zunanje izvajalce.


Privabite stranke in povečajte prodajo

Učinkovito oglaševanje z Agencijo Pakt

Digitalna agencija vam na podlagi specifik vaše dejavnosti in tega, na katerih kanalih se nahajajo vaše stranke, pripravi prilagojeno strategijo oglaševanja. Pomemben je izbor oglaševalskih kanalov in formatov vsebin, ki mu sledi učinkovita izvedba oglaševalske kampanje. Z dovršeno vsebino in kreativo ter prilagajanjem oglasne kampanje (za največji učinek) si zagotovite kar najboljše rezultate.


Zaključek 


Oglaševanje na spletu je danes ena od ključnih dejavnosti marketinga. Ima mnoge prednosti - med drugim omogoča odlično merljivost in prilagajanje kampanj ter zagotavlja natančno ciljanje občinstva in posledično odlične rezultate. Pogledali smo si, kakšne vrste oglaševanja poznamo in kakšne formate oglasov in taktike oglaševanja je najbolje uporabiti za povečanje vidnosti in izboljšanje poslovnih rezultatov.

Prijava na e-novice

UPORABNI NASVETI, AKTUALNE NOVOSTI, AKCIJE IN MNOGO VEČ!

E-novice Pakt

Soglašam, da sme upravitelj strani podatke obdelovati z namenom ugotavljanja mojega zanimanja za naše storitve, spremljanja moje aktivnosti ter za potrebe komunikacije.

Agencija Pakt

Izberite agencija Pakt

Sodobna marketinška agencija z neverjetnimi rezultati. Naš cilj je izstopati ter trgu dodati svežino, enostavnost in kvaliteto. Tukaj smo za vas, da vam pomagamo uspeti in rasti.