Čustva v marketingu: ključ do navduševanja strank

Čustva v marketingu

“Bi se poročila z mano? - Punčka je! - Imate raka. - Izgubili smo ga. - Dobili ste službo! - Zgubili smo. - Ni kriv!”

So te besede pritegnile vašo pozornost?


Verjamemo, da so. Gre za čustveno nabite besede, ki se dotaknejo nečesa globoko v nas in odzvanjajo v nas še dolgo po tem, ko smo jih slišali. Digitalni marketing je peskovnik ustvarjalnosti, v katerem blagovne znamke, ki so prodorne in učinkovite, dosežejo prav to. Čustveno povezavo z uporabnikom - zaradi katerega uporabnik na koncu tudi postane vaša stranka.

Kazalo vsebine:

  1. Moč besed v digitalnem marketingu
    2 Čustvena povezava z blagovno znamko
    3 Naslavljanje pravih uporabnikov
    4 Rdeča nit predstavitve podjetja
    5 Vloga celostnega marketinga
    6 Digitalni marketing - kako začnemo?

Moč besed v digitalnem marketingu


Besede so lahko izrečene, napisane, ali pa jih zadržimo zase v naših mislih. Poglejmo, kakšno moč imajo - sploh tiste, nabite s čustvi - v digitalnem marketingu.


Človek je edino bitje, ki komunicira preko besed in čeprav so te del našega vsakdana, velikokrat pozabimo, kakšno moč imajo. Vsaka beseda, ki jo izgovorimo, bodisi v mislih bodisi naglas, ima svojo energijo. Te “vibracije” lahko oddajamo na daljavo ali pa jih držimo zase. Besede so na nek način magične, saj se na svoji poti spremenijo v energijo in tako pustijo določen vpliv pri sogovorniku.

Ali blagovna znamka navdihuje, deli svojo zgodbo, sporočilo, prepričanja, vrednote, način, kako SPREMINJA svet - ali smo prodaja?

Ne le to, v digitalnem marketingu velja, da so marketinške kampanje, ki nagovarjajo čustva celo trikrat bolj uspešne kot kampanje, ki tega ne storijo. Nakup uporabnika se tako ne zgodi toliko zaradi razumskih dejavnikov (denimo cene, specifikacij izdelka, akcij), pač pa zato, ker se oglas ali besedilo dotakne oz. naslovi nekaj na čustveni ravni uporabnika.


Čustvena povezava z blagovno znamko


Žalost, ljubezen, osamljenost, vzhičenost, jeza, stiska, srd … vse to so doživljanja prav vsakega od nas. Vse, kar v življenju počnemo, v resnici počnemo zaradi teh notranjih dogajanj. Ali zato, da jih lahko izrazimo, da od njih pobegnemo ali pa da jih sploh lahko zares začutimo.


Ko kot blagovna znamka gradimo spletno prezenco, je ključno, da to izkoristimo - in delamo strateško. Nima smisla, da ustvarjamo vsebine - oglase, PR članke, email objave in celostne kampanje - če te ne pritegnejo pozornosti. Kako pa to storiti, da naslovimo uporabnika, ob tem pa tudi delimo zgodbo blagovne znamke?


Razumeti moramo “why” blagovne znamke. Se vprašati, zakaj blagovna znamka obstaja, kakšne so njene vrednote in kaj prinaša v ta svet.


Naslavljanje pravih uporabnikov


Ko bomo komunicirali ravno pravšnje vsebine na način, ki zares naslovi naše uporabnike - se bodo ti odzvali. Ob tem pa ne želimo nasloviti vseh, pač pa le tiste, ki verjamejo tisto, v kar verjame naša blagovna znamka.


Kajti ti uporabniki bodo postali lojalni uporabniki.

Ti se bodo počutili kot del podjetja.

Ti bodo delili vsebine blagovne znamke.

Ti se bodo vedno znova vračali.

In ti bodo postali ambasadorji podjetja.

Čustva v marketingu Nike

Primer 1: Nike s svojimi kampanjami odlično naslovi čustva uporabnikov. Oglas pritegne pozornost z obliko pljuč in uporabo športnih čevljev, ob tem pa nas jasno usmeri k razmišljanju o zdravem življenju. V nas naslovi potrebe in želje po dobrem počutju, gibanju in zdravju - prav to je tisto, za čemer jasno stoji znamka Nike.

Čustva v marketingu Dove

Primer 2: Dove je leta 2014 lansiral kampanjo “Resnične obline”, s katero je delil raznolike oblike teles in naslovil problematiko idealiziranja perfektnega ženskega telesa preko oglaševanja. S tem je naslovil vsakogar, ki se sam sooča s stisko glede samopodobe in pridobil njihovo naklonjenost.

Čustva v marketingu Nike hero

Primer 3: Navdihujoča kampanja blagovne znamke Nike “Dream Crazier” (Sanjaj bolj noro) iz leta 2019 je navdihnila uporabnike in se dotaknila žarečih želja ljudi, da bi dosegli nemogoče - prav tako kot športniki, predstavljeni v tej kampanji (med njimi Serena Williams, gimnastičarka Simone Biles in mečevalka Ibtihaj Muhammad).

Primer 4: The Social Swipe je kampanja blagovne znamke Misereor, ki s pomočjo interaktivnosti in uporabo čustev, uporabnike spodbuja k doniranju. Ko uporabnik s kreditno kartico potegne preko ekrana, se pred njim v obliki ilustracije odreže kos kruha, ki si ga posledično lahko privošči družina v Peruju. Učinek je jasen.

Blagovne znamke morajo komunicirati vsebine konsistentno in sistematično, pri čemer je izredno pomemben vsebinski marketing.

Rdeča nit predstavitve podjetja


Besede imajo lahko dramatičen efekt na naše znanje, na našo interakcijo z ljudmi in na odločitve, ki jih sprejemamo. Besede vplivajo na nas, nas navdihujejo, lahko se nas dotaknejo kot dotik, lahko nas razveselijo ali užalostijo, prav tako enostavno pa nas lahko pripeljejo do solz. Besede se lahko dotaknejo duše.


Besede lahko spreminjajo naše odnose, naše obnašanje in naš celoten sistem prepričanj.


Da bi blagovna znamka dosegla tako drastičen učinek na ljudi, mora prilagoditi način, kako se predstavlja. Kaj govori o sebi navzven, kaj sporoča. Od tega je odvisno, kako jo bodo ljudje doživeli - ali navdihuje, deli svojo zgodbo, sporočilo, prepričanja, vrednote, način, kako SPREMINJA svet - ali smo prodaja?


Pri tem je izredno pomemben vsebinski marketing. Kako podjetje lahko doseže omenjene rezultate? Tu so štirje koraki:


  • določiti “zakaj” oz. glavno filozofijo podjetja
  • določi vizijo/misijo in slogan podjetja
  • ustvariti marketinško strategijo
  • deliti čustveno nabite vsebine preko raznolikih digitalnih kanalov


Vloga celostnega marketinga


Celostni marketing pri tem igra ključno vlogo.


Ni dovolj, da samo objavljate na družbenih omrežjih - kot blagovna znamka vas danes praktično “ni”, če niste prisotni povsod. Govorimo o celostnem marketingu, torej o marketinških aktivnostih oz. digitalnem marketingu na sledečih področjih:


  • optimizacija spletnih strani
  • spletno oglaševanje
  • vodenje družbenih omrežij
  • email marketing
  • vsebinski marketing in strategija
  • oblikovanje/tisk
  • foto/video
  • izdelava spletnih strani
  • izdelava pristajalnih strani


Tisto, kar vse to “drži skupaj”, so marketinške kampanje. Ter nevidni ščepec magičnega prahu, ki smo ga naslovili v tem članku. In se ga še kako občuti, ko blagovna znamka komunicira s svetom - to so čustva.


Digitalni marketing - kako začnemo?

Digitalni marketing Agencija Pakt

Seveda je način komunikacije blagovne znamke in izvajanje digitalnega marketinga, ki smo ga naslovili v tem članku, zahteven. Zahteva dober temelj in večplastno, konsistentno delovanje in izvajanje aktivnosti.


Pri tem smo vam z veseljem v pomoč. Če potrebujete storitve digitalnega marketinga, se obrnite na nas - smo marketinška agencija Pakt, ki vam priskoči na pomoč pri izvajanju vseh omenjenih aktivnosti. Specializirani smo za celostni marketing in razumemo, kaj je potrebno, da dolgoročno dosežete rezultate. Tukaj smo za vas na vseh korakih sodelovanja. Smo tim, ki v prvi vrsti ceni človeški pristop in deluje celostno.

Prijava na e-novice

UPORABNI NASVETI, AKTUALNE NOVOSTI, AKCIJE IN MNOGO VEČ!

E-novice Pakt

Soglašam, da sme upravitelj strani podatke obdelovati z namenom ugotavljanja mojega zanimanja za naše storitve, spremljanja moje aktivnosti ter za potrebe komunikacije.

Agencija Pakt

Izberite agencija Pakt

Sodobna marketinška agencija z neverjetnimi rezultati. Naš cilj je izstopati ter trgu dodati svežino, enostavnost in kvaliteto. Tukaj smo za vas, da vam pomagamo uspeti in rasti.