Kako se lotiti vodenja družbenih omrežij?

Kaj je vodenje družbenih omrežij? Družbena omrežja poznamo in uporabljamo vsi, pa vendar okrog upravljanja družbenih omrežij za podjetja veji mnogo nejasnosti. Na vsa vprašanja, ki so se vam kdaj pojavila – najdete odgovor v tem članku.

Kazalo vsebine:

  1. Družbena omrežja so več kot prostor druženja
  2. Priložnosti, ki jih odstirajo družbena omrežja
  3. Bodi tam, kjer so tvoji ljudje – in jim daj razlog, da ti sledijo
    1. Poiščite kanal, kjer se nahajajo vaši »ljudje«
    2. Dajte jim razlog, da vam sledijo
  4. Strategija vodenja družbenih omrežij
    1. Kdo smo mi in za čem stojimo?
    2. Določanje ciljne skupine
    3. Definiranje vsebinskega miksa
    4. Izbira kanalov
    5. Analiza konkurence
  5. Vodenje družbenih omrežij se lahko začne
    1. Izzivi na poti
    2. Kakšne so najbolj učinkovite objave?
    3. Kakšne pa so najboljše prakse?
  6. Razlika med organsko objavo in oglasom
    1. Kaj pa boost objave?
  7. Vodenje družbenih omrežij kot gradnik ekosistema marketinga
  8. Kdaj za upravljanje družbenih omrežij najeti agencijo?
Vodenje družbenih omrežij

Največji učinek s svojo spletno prisotnostjo dosežemo, ko se nahajamo tam, kjer se nahajajo spletni uporabniki. Natančneje, tam, kjer se nahajajo tisti spletni uporabniki, ki so naše potencialne stranke. Pri tem danes izredno pomembno vlogo igrajo družbena omrežja.


Poglejmo si, zakaj.


Ste vedeli, da ima danes že več kot 82 % prebivalcev Slovenije, starosti med 16 in 74 let, profil na vsaj enem družbenem omrežju? (raziskava MEDIA+ družbe Valicon)


Družbena omrežja so več kot prostor druženja


Resda so bila družbena omrežja sprva ustvarjena z namenom zabave, povezovanja in komunikacije, a postala so veliko več kot to. Danes je na družbenih omrežjih v Sloveniji po podatkih raziskave Valicona kar 60 % VSEH Slovencev oz. kar okrog 1,25 milijona ljudi. Vsi ti ljudje z različnimi željami in potrebami na družbenih omrežjih preživijo vsaj eno uro na dan. Se strinjate, da to predstavlja neverjetno priložnost za puščanje digitalnega odtisa in povezovanje s potencialnimi strankami?


Gre za ocean ljudi, ki ga s pomočjo dobro zasnovane strategije vsebinskega marketinga lahko uspešno naslovimo preko družbenih omrežij in ga pretopimo v reke, jezera in oceane svojih (potencialnih) strank.


Priložnosti, ki jih odpirajo družbena omrežja


zelo dobro vedo, da je ključna sestavina marketinga neposreden in avtentičen ter pristen stik z ljudmi. Le kako drugače naj ljudje zares začutijo blagovno znamko kot preko zgodb, ki jih ta pripoveduje? Z objavami, ki jih deli, dogodki, ki jih izvaja, in sporočili, ki jih posreduje javnosti preko spleta.


Družbena omrežja so kanal, na katerem to lahko storimo. Brezplačno. Takoj. In naslovimo naše potencialne stranke. Tiste, ki na družbena omrežja pridejo po inspiracijo in informacije za različna področja življenja, zabavo ali sprostitev.


Bodite tam, kjer so vaši ljudje – in jim dajte razlog, da vam sledijo

Vodenje družbenih omrežij - poiščite kanale, kjer so vaši ljudje

Poglejmo, kaj vse iščejo uporabniki družbenih omrežij?


Na družbena omrežja gremo po recepte, informacije o prehranskih dodatkih in zdravem življenju, ideje za opremo doma, navdih za oblačila, informacije o koncertih in potovanjih, ideje za preživljanje prostega časa, znanje, karierni razvoj in še in še. Mnogi uporabniki se na družbena omrežja odpravijo prednostno zato, da se informirajo o trendih in dobijo ideje za nakup izdelkov ali storitev.


Kako podjetja to lahko izkoristijo?


Preko kakovostnega upravljanja družbenih omrežij:


  • Gradite odnos s svojimi strankami
  • Krepite pripadnost blagovni znamki
  • Izpostavite svojo dejavnost in prepoznavnost vaše znamke
  • Povečate prodajo izdelkov ali storitev


Poglejmo, kako.


Poiščite kanal, kjer se nahajajo vaši »ljudje«


Začnite z raziskavo različnih družbenih omrežij. Kakšne so želje in skrbi uporabnikov? Medtem ko na Instagramu uporabniki iščejo inspiracijo glede življenjskega stila, recepte in ideje za sprostitev, gredo uporabniki na omrežje LindkedIn predvsem po poslovne kontakte ter vsebine, povezane s kariero, poslom in uspehom.


Glede na svojo dejavnost in potrebe uporabnikov, izberite svoj kanal.


Dajte jim razlog, da vam sledijo


Poiščite stičišče med svojo ciljno publiko in njihovimi interesi ter tem, kaj jim vi kot blagovna znamka lahko ponudite. Nato ustvarite avtentične, pristne in edinstvene objave. Takšne, ki dajejo vrednost vašim potencialnim strankam in ki izražajo vrednote in poslanstvo vašega podjetja.


Ob tem - nikdar ne ustvarjajte vsebin, ki so same sebi namen.


Vedno se pred objavo na družbenih omrežjih vprašajte: »Ali ta objava moji ciljni skupini daje vrednost?«


Strategija vodenja družbenih omrežij


Da bi bilo zgoraj navedeno bolj razumljivo, se sprehodimo skozi korake priprave strategije vodenja družbenih omrežij. Preden začnete z objavami na družbenih omrežjih, na primer: Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, Twitter itn., je pomembno, da veste, na katerih omrežjih je smotrno, da ste prisotni, kaj deliti in zakaj.

Kdo smo mi in za čem stojimo?

Strategija vodenja družbenih omrežij: 1. korak

Če še niste prej, definirajte vrednote svojega podjetja. Kdo smo in kaj nam je pomembno? Za čem stojimo? V kaj verjamemo? Kaj je naše poslanstvo in ZAKAJ delamo to, kar delamo. Šele ko uspemo to zares komunicirati skozi objave – dosežemo tiste ljudi, ki se poistovetijo z našo zgodbo. In to so naše idealne stranke.


Določanje ciljne skupine

Strategija vodenja družbenih omrežij: 2. korak

Drugi korak zahteva, da definiramo, komu prodajamo oz. kdo naša idealna stranka je. So to mlade mamice, ki šele spoznavajo skrbi in radosti materinstva? Ali pa ljudje, fascinirani nad adrenalinskimi športi in aktivnostjo v splošnem? Kakšne so njihove težave, o čem razmišljajo in kaj jih navdihuje? Ustvarite si sliko njih v glavi, t.i. »persono« ali podobo idealnega kupca in v objavah naslavljajte direktno njih.


Definiranje vsebinskega miksa

Strategija družbenih omrežij: 3. korak

Cilj uspešnega vodenja družbenih omrežij je ustvarjati unikatne vsebine, ki pokrijejo oboje - izražajo osebnost blagovne znamke in naslavljajo skrbi, želje in potrebe vašega idealnega kupca.


Da bi to najučinkoviteje dosegli, definirajte vsebinski miks za vašo ciljno skupino. Izberite nekaj formatov vsebin, ki jih izmenično objavljajte na izbranem kanalu. To so lahko:


  • izobraževalne vsebine,
  • izdelki in promocijske objave,
  • inspirativne objave,
  • novice iz vašega področja,
  • dogajanje v zakulisju vaše dejavnosti,
  • tekmovanja in nagradne igre,
  • vprašanja in odgovori,
  • pozitivna mnenja o vaših izdelkih,
  • in še in še.


    Izbira kanalov

    Strategija družbenih omrežij: 4. korak

    Glede na ciljno skupino in na to, kaj želite deliti, izberite najbolj primerne kanale.


    Komunikacijski kanali, ki so danes najbolj perspektivni, so Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, TikTok, Twitter in druga družbena omrežja. Izberite tistega, na katerem se nahajajo vaši ljudje – in ga polno izkoristite. Pomembno je, da ste na tem kanalu zares prisotni in aktivni, zato rajši izberite samo eno družbeno omrežje in na njem zares konsistentno objavljajte.


    Analiza konkurence

    Strategija vodenja družbenih omrežij: 5. korak

    Preden pa se lotite vodenja družbenih omrežij, si poglejte še, kaj na tem področju dela vaša konkurenca. Enostaven pregled Facebook, Instagram in drugih profilov konkurentov vam da jasno sliko o tem, kaj vse ustvarjajo drugi. Uporabite dobre primere prakse in se izognite slabim.


    Cilj uspešnega vodenja družbenih omrežij je ustvarjati unikatne vsebine, ki istočasno izražajo osebnost blagovne znamke in naslavljajo skrbi, želje in potrebe idealnega kupca.


    Vodenje družbenih omrežij se lahko začne


    Tako, pa smo pripravljeni! Vodenje družbenih omrežij je tek na dolge proge, pri katerem lahko uspemo z veliko vloženega truda in kreativnosti. Ko se lotimo vodenja družbenih omrežij, je najpomembnejše, da se osredotočimo na to, da delimo kakovostno vsebino, smo dosledni in konstantno aktivni.


    Izzivi na poti


    Temelj učinkovitega vodenja družbenih omrežij je torej redno objavljanje, sledenje trendom in ustvarjanje prodornih objav, ki pritegnejo pozornost. Bistveno je ustvarjanje unikatnih vsebin, v katerih uporabimo specifičen glas in ton blagovne znamke. Pri tem pomembno vlogo igrajo profesionalni in poenoteni vizuali, ki skupaj z vsebino pripovedujejo zgodbo blagovne znamke.

    Dobre prakse ustvarjanja objav na družbenih omrežjih

    Ob ustvarjanju objav imejmo v mislih, da mora imeti vsaka objava samo en cilj. Naj bo tako objava ali informativna ali pa prodajna, ne oboje na enkrat. A tudi če ustvarite popolnoma informativno objavo, ki fantastično dodaja vrednost bralcu, ji na koncu dodajte CTA (call to action – klic k akciji). Ta je lahko povezava do spletne strani, kjer lahko uporabnik o tem poizve več. Uporabniku, ki ga vsebina res zanima, s tem olajšamo iskanje informacij.


    Pri pisanju objav pa naj nas vodi sproščen, enostaven, človeški način pisanja. Ta nam preko deljenja izkušenj naših strank in tega, kako izdelek izboljšuje življenja ljudi, omogoča nevsiljivo prodajo izdelkov. Da si olajšamo delo, se poslužujmo recikliranja vsebin, denimo ponovne objave najljubših vsebin (to lahko storimo v okviru »ThrowBackThursday« tipa objav), takrat ko nimamo drugih idej.


    Kakšne pa so najboljše prakse?


    Pozorni bodimo tudi, da vsebino prilagodimo za vsak kanal. Objava za Facebook in Instagram je lahko zelo podobna ali enaka, a naj objava za Instagramu nima dodanih spletnih povezav, ki se jih preko Instagrama ne da klikniti. Prav tako lahko podobno objavo dodamo na LinkedIn, a jo zapišemo iz drugega zornega kota, da naslovi potrebe, želje in skrbi uporabnikov tega družbenega omrežja.


    Najboljše prakse vključujejo vzporedno spletno oglaševanje, s katerim dosežete še boljši odziv in doseg vaših objav. Te so pomemben del strategije vodenja družbenih omrežij. V širšem vidiku marketinga je ključno, da družbena omrežja skupaj z drugimi marketinškimi aktivnostmi tvorijo celovit marketinški (eko)sistem.


    Noben marketinški trik pri objavljanju ne bo premagal kakovostne vsebine, ki izraža glas in vrednote podjetja.


    Razlika med organsko objavo in oglasom

    Kaj je namen klasične objave in kaj oglasa?

    Marsikdo se sprašuje, kakšna je pravzaprav razlika med organsko objavo (klasično objavo) in promocijsko objavo (oglasom). Resda nekatere objave lahko uporabimo tako za organsko objavo kot za oglas. A bistvena razlika je v namenu vsake od njiju.


    Namen organskih objav, torej objav, ki jih delimo na »zid« poslovne Facebook strani je grajenje skupnosti in prepoznavnosti. Ko ustvarjamo te objave, nagovarjajmo našo skupnost sledilcev, jih navdihujmo in se osredotočimo na grajenje pozitivne podobe podjetja. Lahko gre za navdihujoče citate, nasvete glede uporabe izdelkov ali pa deljenje dogajanja iz ozadja.


    Na drugi strani je namen oglaševanja doseg določenih akcij, npr. nakup. Oglasi so zato prodajno usmerjeni, zapisani bolj ukazovalno in vsebujejo sprožilce, ki spodbudijo hitro odločanje. Najboljši način vodenja družbenih omrežij je istočasno objavljanje organskih objav in oglaševanje, kar prinaša najboljše rezultate.


    Kaj pa boost objave?


    Promovirane (boost) objave lahko smatramo kot enostavno oglaševanje, s katerim povečamo doseg (reach) objav. To le v redkih primerih prinaša večje rezultate. Seveda se to lahko zgodi, a bistveno je, da vemo, kaj delamo. Le tako bo oglaševanje na družbenih omrežjih, denimo Facebook oglaševanje, imelo pravi učinek.



    Vodenje družbenih omrežij kot gradnik ekosistema marketinga

    Za uspeh je pomemben celovit (eko)sistem marketinga

    Pomembno je, da se zavedamo, da samo prisotnost na družbenih omrežij za naš uspeh ni dovolj. Za rezultate v digitalnem marketingu je danes potrebno imeti postavljen celovit ekosistem marketinga. Kaj to pomeni?


    Blagovna znamka, ki ima ustvarjeno spletno stan, izvaja e-mail marketing, vodi družbena omrežja, ima aktivne oglaševalske kampanje na izbranih kanalih, izvaja spletno optimizacijo in ima ustvarjeno CGP (celostno grafično podobo), bo imela neprimerljivo boljše rezultate kot blagovna znamka, ki je zgolj prisotna na enem kanalu. - Digitalna agencija Pakt


    Tako denimo aktivnost na družbenih omrežjih prinaša velik dotok obiskovalcev na spletno stran ali trgovino – in obratno. Prav tako kampanje s poenoteno vizualno podobo na vseh digitalnih kanalih, sporočajo: »Resna blagovna znamka smo. Prisotni smo na spletu in izven spleta in za vas se vedno maksimalno potrudimo.«


    Kdaj za upravljanje družbenih omrežij najeti agencijo?


    Seveda se marsikdo loti vodenja družbenih omrežij sam. A danes resna podjetja v večini primerov sodelujejo z agencijo in skupaj (so)ustvarjajo učinkovito zgodbo blagovne znamke. Pri sodelovanju z agencijo je potreben prenos idej, vrednot in vizije blagovne znamke s strani naročnika na agencijo. Naloga agencije pa je, da vse pridobljene in najdene koščke sestavljanke zaokroži v lično in učinkovito strategijo – in pripravi objave –, ki delujejo in prinašajo rezultate.


    Kdaj se odločiti za najem agencije?

    Meja je nebo - kaj vse lahko dosežemo skupaj?

    Za agencijo se odločite takrat:

    • Ko ne veste, kako se upravljanja družbenih omrežij sploh lotiti
    • Kadar vam za to primanjkuje idej, časa in energije
    • Kadar vaše objave na dajejo rezultatov in nimajo odziva
    • Ko želite, da vaše objave govorijo zaokroženo in koherentno zgodbo
    • Ko se želite postaviti ob bok najuspešnejšim podjetjem


      »Meja je nebo! Če pogledamo natančneje, nebo nima mej - le neskončno prostranost brezmejnih priložnosti.«

      Prijava na e-novice

      UPORABNI NASVETI, AKTUALNE NOVOSTI, AKCIJE IN MNOGO VEČ!

      E-novice Pakt

      Soglašam, da sme upravitelj strani podatke obdelovati z namenom ugotavljanja mojega zanimanja za naše storitve, spremljanja moje aktivnosti ter za potrebe komunikacije.

      Agencija Pakt

      Izberite agencija Pakt

      Sodobna marketinška agencija z neverjetnimi rezultati. Naš cilj je izstopati ter trgu dodati svežino, enostavnost in kvaliteto. Tukaj smo za vas, da vam pomagamo uspeti in rasti.