Razvoj blagovne znamke

Razvoj blagovne znamke in CGP

Blagovna znamka presega vaš logotip, barvno paleto ali ton vaše blagovne znamke. Njen pomen je nemogoče preceniti. Blagovna znamka utrjuje povezavo potrošnika z vašim podjetjem. Kako lahko izkoristite to moč in ustvarite blagovno znamko, ki pusti trajen vtis na vaše občinstvo? V tem vodniku bomo opredelili blagovno znamko, razpravljali o njenem pomenu in ponudili nasvete za njeno gradnjo.


Kaj je blagovna znamka?


Na kratko, blagovna znamka se nanaša na premišljena dejanja, ki jih izvajate, da bi vplivali na ljudsko zaznavo vašega izdelka ali storitve. Kot pravi avtor in podjetnik Seth Godin: "Blagovna znamka je skupek pričakovanj, spominov, zgodb in odnosov, ki skupaj vplivajo na odločitev potrošnika, da izbere en izdelek ali storitev pred drugo." Z drugimi besedami, blagovna znamka vključuje vse priložnosti, ki jih imate, da vplivate na te odločitve - od načina, kako izberete ime blagovne znamke, oblikujete svoj logotip in oglase, do načina, kako zgradite svojo spletno stran in uredite svoje prostore ...


Vrste blagovnih znamk


Ker vsaka vrsta poslovanja vključuje različne interakcije s strankami, ima vsaka svoje priložnosti in izzive pri blagovni znamki. Poglejmo si različne vrste blagovnih znamk in njihove posebnosti:


Blagovna znamka izdelka


Blagovna znamka izdelka se nanaša na obliko, kakovost, funkcionalnost, embalažo in ceno, ki tvorijo identiteto izdelka. Cilj je, da izdelek izstopa na trgu, da ga potrošniki  enostavno prepoznajo in izberejo med drugimi.


Blagovna znamka storitev


Blagovna znamka storitev je manj oprijemljiva kot blagovna znamka izdelka in vključuje več spremenljivk, zaradi česar je gradnja znamke bolj zahtevna. Podjetje, ki ponuja storitve, mora zagotoviti, da njegovo delovno okolje, zaposleni in poslovne politike ustvarjajo enotno identiteto.


Spletna blagovna znamka


Spletna blagovna znamka se osredotoča na način, kako se podjetje predstavi na spletu. Družbena omreža, e-poštni marketing, vsebinski marketing in oblikovanje spletne strani nudijo priložnosti za krepitev vaše blagovne znamke.


Blagovna znamka v fizičnem svetu


To je način, kako potrošnik interagira z blagovno znamko v fizičnem svetu. Vključuje vaše reklamne table, notranjo opremo in (tudi) vonj. Gre za razsvetljavo, glasbeno izbiro in obnašanje vaših zaposlenih. To so dogodki, ki jih organizirate, in (zunanje) oglaševanje, ki ga izvajate. V osnovi gre za vtis, ki ga vaša stranka dobi pri neposredni izkušnji z vašim podjetjem.


Blagovna znamka v fizičnem svetu ni tako enostavno preverljiva ali spremljana. Pozorni morate biti na svoje stranke in njihovo razpoloženje, medtem ko so v vaših prostorih (npr. v trgovini). Poleg tega bi morali, kadar je to mogoče, zaprositi za povratne informacije.


Čeprav se strategije blagovnih znamk razlikujejo od tistih na spletu, naj vaša blagovna znamka v fizičnem svetu dopolnjuje spletno blagovno znamko.


So-blagovna znamka


Pomislite na Martho Stewart in Snoop Dogga: njune osebne blagovne znamke so močne same po sebi, skupaj pa so ustvarile neustavljivo skupno blagovno znamko. Ta pametna marketinška strategija se imenuje so-blagovna znamka ali sodelovanje med različnimi podjetji. Strategija omogoča vključenim podjetjem deliti ciljno publiko in razširiti svoj doseg.


Korporativna blagovna znamka


Korporativna blagovna znamka prežema vse, kar organizacija prodaja, in kako deluje. Z zagotavljanjem nadstrešne identitete povezuje vse blagovne znamke pod njo.

Nekatera podjetja, kot je Unilever - ki ima na stotine blagovnih znamk, od Dove do Hellman's - omogočajo blagovnim znamkam pod seboj, da razvijejo edinstvene identitete. Po drugi strani podjetja, kot je Alphabet - ki ima v lasti Google, Android, Nest in druge - dajejo prednost kontinuiteti pred razlikovanjem.


Zadnji tip korporativne blagovne znamke sledi modelu vizija-kultura-slika, ki zahteva, da se vse blagovne znamke uskladijo preko teh treh komponent. Manj pomembno je, ali različne blagovne znamke podjetja ohranjajo oprijemljivo rdečo nit, kot to, da ostanejo znotraj organizacijskega etosa.


Osebna blagovna znamka


Osebna blagovna znamka obsega vaš ugled ter osebno in profesionalno podobo. Svojo osebno blagovno znamko poudarjate z orodji, kot so vaš življenjepis, objave na družbenih omrežjih, oblikovanje spletne strani, itd.


"Blagovna znamka je skupek pričakovanj, spominov, zgodb in odnosov, ki skupaj vplivajo na odločitev potrošnika, da izbere en izdelek ali storitev pred drugo." - Seth Godin


Zakaj je blagovna znamka pomembna?


Ljudje si o nekom ustvarijo prvi vtis, še preden se zavedajo. Raziskovalci na Princetonu so ugotovili, da lahko ljudje nekoga "preberejo" v manj kot 100 milisekundah. Premišljena strategija blagovne znamke izkoristi te milisekunde in vpliva na vtis, ki si ga potrošnik ustvari o vašem podjetju.


Poglejmo, kako blagovna znamka vpliva na vaše podjetje:


Predstavi vaše podjetje


Prepoznavnost blagovne znamke se nanaša na to, kako trg in potrošniki zaznavajo vaše podjetje. Idealno je, da imajo stranke pozitiven vtis o vaši blagovni znamki in ponujenih storitvah ali izdelkih. Močna prepoznavnost blagovne znamke spodbuja vašo ciljno skupino, da izbere prav vašo znamko, celo če so na voljo cenejše ali alternativne možnosti.


Loči vas od konkurence


Ne glede na industrijo je konkurenca vedno ostra. Ali odpirate servis za kolesa, prodajate izdelke s CBD ali postajate svetovalec za družbena omrežja—blagovna znamka vam omogoča, da se ločite od konkurentov. S poudarjanjem tega, kar ponujate, lahko pokažete, zakaj je vaša znamka boljša izbira.


Ustvari občutek prepoznavnosti


Ključni del prepoznavnosti blagovne znamke je tudi prepoznavnost znamke, ki se bolj natančno nanaša na to, kako si potrošniki zapomnijo vaš izdelek ali storitev. Vizualni elementi blagovne znamke, kot so barve, logotip ali slogan, lahko sprožijo ta spomin. Na primer, predstavljajte si, da ste na potovanju in v daljavi na avtocesti vidite zlate loke—brez razmišljanja ste že prepoznali McDonald's.


Gradi zaupanje


Zaupanje v blagovno znamko je pomembno tako za pridobivanje potencialnih strank kot za ugled v industriji. Po podatkih Intelligence Node "več kot 60% odraslih spletnih uporabnikov v Kanadi, ZDA in Evropi želi, da so podjetja transparentna glede svojih poslovnih praks."


Podjetje z močno blagovno znamko se ne predstavlja samo kot bolj profesionalno in urejeno, ampak tudi vzbudi zaupanje s transparentnostjo in avtentičnostjo. Poleg tega lahko opredelitev vrednot blagovne znamke in izpolnjevanje obljub spodbudi potencialne in sedanje stranke k podpori vaše znamke.


Daje identiteto vašemu podjetju


Kot ima vsaka oseba svojo edinstveno identiteto, jo ima tudi vaša blagovna znamka. Predstavljajte si, da želite povezati dva prijatelja na slepem zmenku in morate vsakega opisati drugemu. Kako bi ju identificirali ali karakterizirali? Poskusite razmišljati o vaši znamki kot o osebi, ne kot o izdelku ali objektu. Ta ideja, formalno znana kot "antropomorfizacija blagovne znamke", vas izziva, da si svojo znamko predstavljate kot človeka, da bolje določite, kako deluje, govori, se oblači, komunicira ali vpliva na svet.


Ustvari ponos zaposlenih


Zaposleni, ki stojijo za svojo blagovno znamko in so ponosni na svoje delo, niso koristni samo za poslovanje, ampak tudi oblikujejo javno percepcijo vaše znamke. To lahko vpliva na to, kako stranke prepoznavajo vašo znamko, in spodbuja potencialne zaposlene, da iščejo vaše podjetje. Dobro zasnovana blagovna znamka bi morala zaposlenim dati občutek pripadnosti, zadovoljstva in ponosa. To jih bo prav tako spodbudilo, da avtentično promovirajo znamko na različnih platformah in kanalih.


Poveča vrednost vašega podjetja


Naj bo podjetje majhno ali veliko, blagovna znamka igra pomembno vlogo pri potrjevanju vaše finančne vrednosti in gradnji kapitala blagovne znamke. Rast podjetja lahko temelji na uspešni blagovni znamki pri pridobivanju novih strank, generiranju posla ali prodiranju na nove trge. Še več, dobro oblikovana blagovna znamka lahko pritegne potencialne investitorje.



Kako zgraditi blagovno znamko?


Razvijte močno strategijo blagovne znamke

  • Ugotovite svoj "zakaj"
  • Oblikujte identiteto blagovne znamke
  • Napišite zgodbo blagovne znamke
  • Oblikujte vizualno podobo
  • Zgradite spletno stran znamke
  • Razvijte slogovni vodnik
  • Upravljajte z blagovno znamko



Razvijte močno strategijo blagovne znamke


Za razvoj močne blagovne znamke je potrebna strategija na vsakem koraku. Vaša strategija služi kot načrt za usmerjanje vseh vidikov vaše znamke, od oblikovanja do storitev za stranke. S pomočjo raziskav, analize, načrtovanja in priprave lahko opredelite dolgoročne cilje in dosežete odlične rezultate.


Ugotovite svoj 'zakaj'


Preden se lotite barvnih palet in oblikovanja logotipa, morate najprej določiti svoj temeljni namen. Vaša izjava o blagovni znamki ali stališče, ki predstavlja motivacijo za vašo znamko, naj povezuje vse elemente znamke. Vključite te elemente v izjavo o znamki:


Izjava o poslanstvu: Izjava o poslanstvu je ključni del vaših prizadevanj za gradnjo znamke, ki izraža namen in vrednote znamke. V nekaj stavkih naj vsak, ki se sreča z vašo znamko, jasno razume, kaj predstavljate.


Izjava o viziji: Podobno kot izjava o poslanstvu tudi izjava o viziji jasno in jedrnato artikulira vaše strateške poslovne cilje. Vizija vaše znamke se lahko sčasoma spreminja, a mora ostati skladna z osnovnimi vrednotami znamke.


Vrednote znamke: Potrošniki cenijo preglednost in avtentičnost ter se želijo povezovati z znamkami, ki gojijo podobne vrednote. Vaše vrednote so temelj vašega poslovanja in vplivajo na vsak vidik vaše znamke.


Oblikujte identiteto blagovne znamke


Ko določite notranjo vrednost svojega podjetja, lahko začnete oblikovati njegovo identiteto. Identiteta znamke je njena osebnost. To je celotna slika, ki jo predstavlja komunikacija vašega podjetja, tako vizualna kot nevizualna.


Napišite zgodbo blagovne znamke


Zgodbe pritegnejo, zavzamejo, vznemirijo in povežejo. Vaša zgodba blagovne znamke naj določa ton vseh vsebin in sredstev za oblikovanje znamke, od objav na družbenih omrežjih do marketinških kampanj.


Oblikujte vizualno podobo


Ljudje pogosto sodijo knjigo po platnicah, zato je vaš vizualni jezik (cgp) vaše najmočnejše orodje za gradnjo prepoznavnosti znamke.


Zgradite spletno stran znamke


Profesionalna spletna stran je bistven del vaše digitalne marketinške strategije. Izdelava spletnih strani je ena izmed ključnih korakov, ki se je morate poslužiti za prepoznavnost blagovne znamke v digitalnem svetu.


Razvijte slogovni vodnik


Oblikovanje znamke je strateški in kritični proces, ki zahteva ustvarjalnost. Ker upoštevate veliko elementov oblikovanja znamke, je pametno ustvariti močan in koherenten slogovni vodnik.


Smernice za blagovno znamko


Smernice za blagovno znamko (celostna grafična podoba - cgp) pokrivajo vsak vidik vaših prizadevanj za oblikovanje znamke. Te vključujejo:

  • Logotip, vključno z ikonami, primarnimi in sekundarnimi logotipi znamke

  • Barvna paleta, primarne in sekundarne barve
  • Tipografija, velikosti črk, slogi in razmiki
  • Druge podobe in mediji, vključno s fotografijami, oblikami in ilustracijami
  • Ton in glas


Zaključek


Blagovna znamka ni le logotip ali slogan, temveč zaznavna čustvena podoba podjetja. Ta podoba je oblikovana s pomočjo različnih elementov, kot so vizija, zgodba, pozicioniranje na trgu in vizualna identiteta. Pomembno je poudariti, da blagovne znamke ne more oblikovati samo oblikovalec; percepcija občinstva in njihove izkušnje s podjetjem so ključne. Učinkovito trženje blagovne znamke vključuje različne strategije, ki pomagajo ustvariti močno in prepoznavno identiteto. Uspeh na trgu je odvisen od jasne vizije, močne zgodbe, učinkovitega pozicioniranja in dosledne vizualne identitete.

    Prijava na e-novice

    UPORABNI NASVETI, AKTUALNE NOVOSTI, AKCIJE IN MNOGO VEČ!

    E-novice Pakt

    Soglašam, da sme upravitelj strani podatke obdelovati z namenom ugotavljanja mojega zanimanja za naše storitve, spremljanja moje aktivnosti ter za potrebe komunikacije.

    Agencija Pakt

    Izberite agencija Pakt

    Sodobna marketinška agencija z neverjetnimi rezultati. Naš cilj je izstopati ter trgu dodati svežino, enostavnost in kvaliteto. Tukaj smo za vas, da vam pomagamo uspeti in rasti.