Kako bo umetna inteligenca spremenila digitalni marketing?

Umetna inteligenca v marketingu

V

 leto 2023 smo stopili v družbi najnovejšega chat bota, znanega pod imenom ChatGPT.

Kazalo vsebine

  1. Ustvarjanje vsebin
  2. Prediktivna ali napovedna analitik
  3. Optimizacija oglaševanja
  4.  Priporočila za nakup v spletnih trgovinah
  5. Optimizacija e-pošte in novic
  6. Povzemimo

Od umetne inteligence v letu 2023 pričakujemo velike spremembe.

Takoj, ko se je ChatGPT pojavil,  je bil splet poln idej, kako ga lahko uporabimo v različne namene – seveda tudi za digitalni marketing. Hkrati pa so se pojavila vprašanja, kako zelo bo umetna inteligenca (UI) posegla v to sfero našega delovanja in ali smo morda na robu izumrtja določenih poklicev. Ta strah je povsem odveč, dejstvo pa je, da bo UI v letu 2023 in v letih, ki sledijo, močno spremenila marketing na naslednjih področjih.

Umetna inteligenca in ustvarjanje vsebin

Ustvarjanje vsebin

Eden izmed načinov, kako izkoristiti možnosti UI v marketingu, je ustvarjanje vsebin. ChatGPT na primer je velik jezikovni model, ki ga je oblikoval OpenAI. Deluje tako, da je usposobljen za razumevanje vprašanj in dajanje ustreznih odgovorov na njih. To dela s pomočjo učenja na ogromnih količinah besedil, ki jih je predelal v procesu svojega učenja. Zaradi te velike količine besedil lahko umetna inteligenca pomaga pri naslednjih fazah ustvarjanja vsebin:


  • piše objave za socialna omrežja
  • piše bloge za SEO optimizacijo
  • ustvarja besedila za e-maile in spletne strani
  • ustvari besedila za A/B testiranje
  • naredi raziskavo ključnih besed


Prediktivna ali napovedna analitika

To je veda v marketingu, ki se ukvarja z analizo preteklih in sedanjih podatkov, na podlagi katerih ustvarja napovedi za prihodnost. V te namene uporablja napredna orodja, kot so zbiranje velike količine podatkov, modeliranje in strojno učenje. S pomočjo umetne inteligence lahko tako naučimo umetno inteligenco, da ustvarja napovedi za prihodnost blagovne znamke - še posebej na področju vedenja potrošnikov, vzorcev nakupov, vodenja zalog in tako naprej. Možnosti so tukaj neomejene, saj lahko UI predela bistveno večje količine podatkov in ustvarja zaključke, kot bi jih lahko velika skupina ljudi - toda bistveno hitreje.



Optimizacija oglaševanja

Umetna iteligenca hitro najde vzorce v podatkih, kar pomeni, da lahko bolje razume trende in najde prijeme, ki delujejo. Tako lahko piše boljše naslove, ustvarja besedila za oglase in pri tem natančno kopira slog določene blagovne znamke. Toda to še ni vse. UI lahko močno izboljša digitalni marketing:


  • odkrije nove oglaševalske kanale, ki jih uporablja konkurenca
  • pomaga optimizirati oglaševalske proračune, targetiranje in izvedbo
  • samostojno izvrši medijski zakup.


Priporočila za nakup v spletnih trgovinah

Do sedaj so spletni trgovci sami določali povezane in sorodne izdelke, ki so jih med nakupom priporočili kupcem. To so storili po občutku ali pa s pomočjo statističnih podatkov o nakupih. Danes lahko umetna inteligenca bolje spozna kupce in predvideva, kaj jim je všeč, oziroma, kaj potrebujejo, na podlagi njihovih nakupnih navad ali celo na podlagi tega, kako se vedejo v spletni trgovini. Za primer lahko vzamemo recimo Amazon, ki od takih priporočil dobi do tretjine prihodkov. To pa že nakazuje, da je to taktika, ki jo velja izpiliti - tudi s pomočjo umetne inteligence.

Danes lahko umetna inteligenca bolje spozna kupce kot mi sami in predvideva, kaj jim je všeč.

Umetna inteligenca in optimizacija e-pošte

Optimizacija e-pošte in novic

E-mail marketing je še vedno eden izmed najbolj učinkovitih načinov, da direktno nagovorimo kupce. Umetna inteligenca lahko pomaga povečati procent odpiranja e-pošte (open rate) in klikov, kar poveča obiske spletne strani, rezervacije, nakupe in tako dalje. Tu je nekaj idej, kako nam lahko še pomaga:


  • lahko sama piše subjecte elektronskih sporočil
  • lahko tudi prilagodi vsebino vaših elektronskih sporočil, da ustrezajo različnim posameznikom
  • lahko optimizira čas pošiljanja za maksimalno interakcijo
  • lahko hitro in enostavno počisti sezname naročnikov in optimizira njihovo kakovost 
  • lahko ustvari privlačne besedilne vsebine za redna transakcijska elektronska sporočila, kot so potrditve naročil.

Povzemimo

Umetna inteligenca je tu in z različnimi algoritmi lahko veliko pripomore k avtomatizaciji in optimizaciji marketinga. Pomaga nam lahko iskati potencialne kupce, ustvarjati vsebino, optimizirati prodajo, izboljšati odnose s kupci in tako naprej. Praktično vsak aspekt posla je lahko boljši zaradi umetne inteligence. Če še niste zagrizli v to področje, je pravi čas zdaj. Umetna inteligenca je odlično orodje, ki nam lahko pomaga izboljšati proces v marketingu in prodaji, nikakor pa je ne smemo gledati kot nekaj, kar bo prevzelo naša delovna mesta. Tega ni storil parni stroj v industrijski revoluciji, tega ni storil računalnik in tega zagotovo ne bo storila umetna inteligenca. Le naučiti se moramo, kako jo izkoristiti in sodelovati z njo.


Prijava na e-novice

UPORABNI NASVETI, AKTUALNE NOVOSTI, AKCIJE IN MNOGO VEČ!

E-novice Pakt

Soglašam, da sme upravitelj strani podatke obdelovati z namenom ugotavljanja mojega zanimanja za naše storitve, spremljanja moje aktivnosti ter za potrebe komunikacije.

Agencija Pakt

Izberite agencija Pakt

Sodobna marketinška agencija z neverjetnimi rezultati. Naš cilj je izstopati ter trgu dodati svežino, enostavnost in kvaliteto. Tukaj smo za vas, da vam pomagamo uspeti in rasti.