Digitalna agencija - katero izbrati?

digitalna agencija

Če se v podjetju soočate z izzivi marketinga in žonglirate z dejavnostmi na socialnih omrežjih, oglaševanjem, ustvarjanjem vsebin, in z drugimi načini, da bi privabili nove kupce, potem ste verjetno že razmišljali, da bi to delo prepustili marketinški agenciji.

Kazalo vsebine

  1. Vrste marketinških agencij
    1. Oglaševalska agencija
    2. PR agencija
    3.  Branding agencija
    4.  Kreativna agencija
  2. Agencija da ali ne?
  3. Kriteriji za izbor marketinške agencije
  4.  Povzemimo

Na slovensem trgu je različnih agencij že kar lepo število, zato se je včasih težko odločiti, katero izbrati. V prvi vrsti pa se mogoče bojite tako pomemben del svojega posla prepustiti strokovnjakom, a vendarle tujcem. Kako torej ugotoviti, katera agencija je zaupanja vredna in katera se ukvarja s tistimi področji, kjer potrebujete pomoč? Zbrali smo nekaj osnovnih informacij o marketinških agencijah in korakih, kako se odločiti za pravo.


Kako torej ugotoviti, katera agencija je zaupanja vredna in katera se ukvarja s tistimi področji, kjer potrebujete pomoč?

Vrste marketinških agencij

marketing

Marketing je širok pojem, ki spremlja podjetja od nastanka produkta ali storitve pa vse do prodaje in poprodajnih aktivnosti. Dandanes pa se vrti še okrog podjetja samega, njegove kulture, zaposlenih in drugega zakulisnega dogajanja. Vsekakor pa marketing že lep čas ni več samo analogen, pač pa tudi in predvsem digitalen, zato online in offline marketing hodita z roko v roki, načinov oglaševanja in brandinga pa je vsak dan več. 


Ker je težko obvladati vsa področja marketinga, so se razvili različni tipi agencij, ki za svoje stranke izvajajo raznolike dejavnosti na spletu in zunaj njega.

Oglaševalska agencija

Oglaševanje je le del marketinga, verjetno pa gre za njegov najstarejši del, saj je vzpostavljanje takšnih in drugačnih oglasov že zelo stara dejavnost. Oglaševalske agencije so torej specializirane za oglase. Oglaševati je mogoče na jumbo plakatih, v časopisih in seveda na spletu. Prav spletno oglaševanje pa nam daje najboljši vpogled v to, kako oglas sploh deluje. Če je vaš cilj doseganje specifičnih skupin in prodaja, potem boste dosegli najboljše rezultate z agencijo, specializirano za oglaševanje.

PR agencija

Public Relations (PR) ali odnosi z javnostjo so lahko del marketinških dejavnosti, saj smo že povedali, da so informacije iz podjetja in o podjetju kupcem in poslovnim partnerjem enako pomembne kot informacije o izdelkih. PR agencija se ukvarja z javno podobo podjetja ali blagovne znamke in pomaga usmerjati informacije iz podjetja, da so razumljene pravilno. PR lahko upravlja notranji oddelek, lahko pa se z njim spopade agencija, ki pripravi strategijo komuniciranja in tudi kriznega komuniciranja.

Branding agencija

Vzpostavljanje nove blagovne znamke je kompleksen proces. Nov produkt ali storitev potrebuje svojo svojo osebnost, ki jo komuniciramo preko celostne grafične podobe, besedil, tona komunikacije in tako naprej. Naloga branding agencije je tudi ugotoviti, kako komunicirati s ciljno skupino in pripraviti strategijo nastopa blagovne znamke na trgu.

Kreativna agencija

Vsaka marketinška agencija mora biti tudi kreativna, saj je le z izvirnostjo mogoče pritegniti pozornost. Imamo pa agencije, ki so specializirane za kreativne vsebine, ki jih lahko uporabite pri različnih projektih. Fotografije, video, besedila, vsebine za socialna omrežja in animacije so dobrine, ki jih dandanes ni nikoli dovolj. Če jih ne uspete ustvariti sami, potem poiščite pomoč kreativne agencije.

Agencija da ali ne?

Agencija za marketing

Tako kot se vsaka agencija ne ukvarja z vsemi področji marketinga, so tudi freelancerji specialisti za posamezne segmente. Če potrebujete pomoč na točno določenem področju ali za eno samo nalogo, potem je sodelovanje s freelancerjem lahko zelo koristno. V Sloveniji lahko najdete specialiste za upravljanje družbenih omrežjih, programerje, oblikovalce, copywriterje in ustvarjalce drugih vsebin. Takoj ko pa je vaš projekt kompleksnejši, je bolje najeti agencijo. Digitalna agencija lahko v celoti poskrbi za vašo prisotnost na spletu, nič pa ni narobe, če delo razdelite več agencijam, pri čemer se vsaka ukvarja s svojim področjem. Agencije imajo zaposlenih več ljudi, ki delajo na projektu, medtem ko je običajno freelancer sam za vse, kar mu naložite. Pri tem je dobro vedeti tudi to, da pisec vsebin ni nujno še grafični oblikovalec ali programer in ne more sam poskrbeti za izdelavo spletne strani. Pri agenciji pa dobite vse profile, ki jih potrebujete za izvedbo projekta.

Agencije imajo zaposlenih več ljudi, ki delajo na projektu, medtem ko je običajno freelancer sam za vse, kar mu naložite.

Kriteriji za izbor marketinške agencije

Kako torej izbrati pravo marketinško agencijo? Če se želite izpostaviti na spletu, potem je za vas prava digitalna agencija, če pa vas bolj zanima oglaševanje drugje, je treba poiskati oglaševalsko agencijo, ki je specializirana za offline dejavnosti. Poglejmo, katere kriterije upoštevati.


  • Iz katere branže prihajate in s čim se ukvarjate?
  • Kakšni so vaši cilji? Kaj želite doseči?
  • Katere agencije najemajo podjetja iz podobnih branž?
  • Kakšen je vaš budget?
  • Potrebujete celostno oskrbo ali rešujete konkretne naloge?
  • Kako se ujemate s kulturo in  vrednotami agencije?
  • Kakšni so plačilni pogoji agencije?
  • Je agencija pripravljena podpisati NDA?

Povzemimo

Digitalna agencija je lahko prava rešitev za vaše podjetje ali blagovno znamko, ko se lotite oglaševanja, brandinga, PR odnosov ter prodajnih in poprodajnih aktivnosti. Če se odločate, ali bi za pomoč prosili agencijo ali freelancerja, imejte v mislih predvsem svoje cilje. Obe odločitvi sta lahko pravi, če se ujemata s tem, kar si želite v marketingu doseči.

Prijava na e-novice

UPORABNI NASVETI, AKTUALNE NOVOSTI, AKCIJE IN MNOGO VEČ!

E-novice Pakt

Soglašam, da sme upravitelj strani podatke obdelovati z namenom ugotavljanja mojega zanimanja za naše storitve, spremljanja moje aktivnosti ter za potrebe komunikacije.

Agencija Pakt

Izberite agencija Pakt

Sodobna marketinška agencija z neverjetnimi rezultati. Naš cilj je izstopati ter trgu dodati svežino, enostavnost in kvaliteto. Tukaj smo za vas, da vam pomagamo uspeti in rasti.