
Vsako podjetje si želi rasti, širiti svojo prepoznavnost in ostati relevantno v očeh strank. A prav v teh prizadevanjih se pogosto znajde pred največjo oviro. Ne, to niso trg, konkurenca ali pomanjkanje priložnosti. Največja ovira je miselnost v podjetju.
V Paktu smo zagovorniki svežih idej, novih orodij, sporočil, kanalov … Veseli nas, ko željo po premiku naprej delimo z našimi naročniki. Ampak, iskreno, pot ni vselej lahka. Danes se z marsikom nasmejimo, ko se spomnimo uvodnega sestanka in prvega odgovora naročnika: »To se pri nas ne da.«
Pa je to res? Je to odraz realnih omejitev, ki jih podjetje ne more preseči? Ali pa gre le za priročno opravičilo, da stvari ostanejo takšne, kot so, za strah pred spremembami in pred vsem, kar je novo (mimogrede: se še spomnite legendarne risanke o družini Krudovih, ki so se neizmerno bali vsega novega?)
Pogosto se zdi, da so podjetje največji izziv zunanji dejavniki. Omejen proračun, trg, konkurenca. A v resnici se največ ovir skriva v lastnih prepričanjih.
To so stavki, ki jih slišimo v ekipah za »kick off« projektov, na uvodnih sestankih in med pripravo kampanj. Od daleč se zdijo razumljivi, a v resnici pomenijo le eno: da si podjetje samo postavlja meje.
1. »Vedno smo delali tako«: niste Krudovi!
Delati po ustaljenih procesih, sistematično, v preteklosti morda tudi dokazano uspešno ni slabo. A sklicevanje na to, da nekaj delamo na isti način »že od nekdaj«, ni argument, da to ostane edina pot naprej. V marketingu je edina konstanta sprememba. Kar je delovalo včeraj, danes morda ne več, jutri pa bo zagotovo zahtevalo prilagoditev. Če je vaš edini razlog za status quo in za to, da ne preskušate novosti, nekakšna »tradicija« (namenoma smo jo zapisali v narekovaje), ste že korak za konkurenco, še preden se tega zavedate.
Kaj narediti?
Vprašajte se, ali obstaja vsaj en razlog, da bi nekaj počeli drugače. Gotovo obstaja. Ste pripravljeni vsaj testirati novo možnost?
2. »Naša publika tega ne želi«: ste jo sploh vprašali?
Pogosto slišimo, da nekaj »ne bo šlo, ker naša publika tega ne želi in ne bo razumela«. A takšna izjava je vredna le toliko, kolikor je podprta s podatki. Prepogosto gre le za ugibanje ali interni občutek (in dvom) odločevalcev. Vaša publika je lahko bolj odprta, kot si mislite, če ji novost predstavite na pravi način.
Kaj narediti?
Preverite odzive s konkretnimi podatki. Analitika, ankete, testne kampanje, vse to vam bo dalo boljši odgovor kot samo občutek ali domneva ali, še slabše, zakoreninjeno prepričanje brez podlage.
3. »Za to ni časa«: za ad-hoc reakcije ga je pa vedno dovolj?
Vse spremembe zahtevajo čas, to drži. A koliko časa na leto podjetja izgubijo zaradi popravljanja napak, hitrih sprememb kampanj, če se izkaže, da ne delujejo, in za odzive na krize, ki bi jih lahko preprečili z boljšim načrtovanjem? Če se vaš »nimamo časa« vedno nanaša le na pomembne spremembe ali novosti, hkrati pa se vedno najde čas za gašenje požarov, je to znak, da nekje delate napake.
Kaj narediti?
Premislek in priprava na novosti morata postati del rutine. Planirajte čas za to in si ga vzemite. Popravljanje posledic vedno stane več kot premišljeno delo vnaprej.
4. »Ne bi radi tvegali«: je res večje tveganje narediti nekaj kot pa narediti nič?
Tveganje vedno obstaja. A v marketingu je pogosto večje tveganje, da ne naredite nič in stopicljate na mestu, kot pa da poskusite nekaj novega. Svet se spreminja in se z njim ne spreminjate tudi vi, pač tvegate, da vas konkurenca prehiti, publika pa spregleda ali pozabi.
Kaj narediti?
Prepoznajte in se naučite obvladovati tveganje. Testirajte na manjših projektih, začnite z omejenimi spremembami. A nikar ne čakajte na idealne okoliščine, ker teh preprosto ne boste dočakali.
5. Zakaj se v agenciji Pakt ne bojimo vprašanja »Zakaj pa ne bi poskusili?«
Največ sprememb se začne z enim samim preprostim vprašanjem: »Zakaj pa ne?«V Paktu verjamemo, da mora to vprašanje postati del vašega razmišljanja, filozofije in strategije. Je varovalka proti samoumevnosti, udobju in avtomatizmu in je spodbuda za korak naprej.
Če vas to vprašanje pripravi do tega, da boste pripravljeni razmišljati, preveriti pot za izvedbo in preizkusiti nekaj novega, je že opravilo svojo nalogo. Če pa potrebujete sogovornika, ki vam bo to vprašanje zastavil, smo tukaj za vas.