Pogovorimo se o strategiji digitalnega marketinga. Je res, da jo vsako podjetje nujno potrebuje?
Kazalo vsebine
- Kaj je strategija digitalnega marketinga?
- Zakaj marketinška strategija?
- Sodelovanje med naročnikom in agencijo
- Analiza, načrt, izvedba
- Trendi in sledenje spremembam
Ob ustvarjanju in deljenju vsebin preko digitalnih kanalov se podjetja pogosto srečajo z občutkom nejasnosti.
Če podjetje ne ve točno, kaj želi sporočiti in kam sploh gre z marketingom, ima problem.
Kaj je strategija digitalnega marketinga?
Strategija digitalnega marketinga rešuje ta izziv in prinaša jasnost. Gre za dolgoročni plan, ki odgovarja na vprašanje “kaj” bomo ustvarjali, medtem ko se marketinški načrt ukvarja s tem “kako” in v kakšnem časovnem okviru.
Marketinška strategija je poslovni načrt, ki obsega analizo, načrtovanje in izvedbo različnih aktivnosti digitalnega trženja. Zastavljena mora biti na način, da doseže potencialne potrošnike in jih spremeni v kupce storitev ali izdekov. Gre predvsem za določanje najboljših načinov za promoviranje izdelkov ali storitev ter pridobivanje strank in izboljševanje rezultatov podjetja.
Temeljita marketinška strategija zajema tudi »štiri P« trženja – izdelek, ceno, kraj in promocijo. Predvsem pa mora vsebovati ključno sporočilo blagovne znamke, definicijo ciljnih skupin in trajnostno konkurenčno prednost podjetja.
Zakaj marketinška strategija?
V Agenciji Pakt se pri delu s svojimi naročniki trudimo, da smo del ekipe in da naročnika zares dobro spoznamo. To vključuje tudi razumevanje tega, kam s skupnim delovanjem gremo in kaj želimo doseči. Predvsem pa tudi, s kakšnimi načini trženja bomo dosegli želene cilje.
Verjamemo, da za vsakim učinkovitim sodelovanjem med naročnikom in agencijo stoji dobra strategija. Naj bo v obliki kompleksnega dokumenta s 100+ stranmi ali pa izrečena v enem stavku, pomembno je, da odgovarja na nekaj ključnih vprašanj:
- Kakšni so vaši cilji?
- S katerimi orodji jih bomo dosegli?
- S kakšnimi sredstvi razpolagamo?
- O kakšnem časovnem okviru govorimo?
S pomočjo marketinške strategije naročniku omogočimo razumevanje širše slike svojega podjetja in tega, kaj vse na trgu lahko doseže. Predvsem pa mu damo jasne usmeritve, kako te cilje doseči.
Sodelovanje med naročnikom in agencijo
Če strategijo jasno definiramo, kasneje ne prihaja do nejasnosti in marketing ekipa ima lažje delo pri kreiranju vsebin. Prav tako naročnik lahko bolje razume delovanje celostnega marketinga.
Ponosni smo na sodelovanje z našimi partnerji, ki razumejo, da strategija ni zgolj prazna fraza ali sredstvo za mešanje meglic nejasnosti, za katerimi bi se skrivala agencija. Res pa je, da smo pa se v začetnih letih srečevali z različnimi odzivi ob omembi strategije. Poznano?
Analiza, načrt, izvedba
Marketing strategija - Kako se je lotiti?
- Podjetje najprej analiziramo z vidika tega, kako trenutno deluje, njegove konkurence in poslovnega okolja. Le tako bomo lahko prepoznali priložnosti, ki se zanj skrivajo v storitvah marketinga. Preverimo tudi želje, skrbi in potrebe potencialnih strank na trgu.
- Sledi sama priprava marketinške strategije, torej načrtovanje storitev digitalnega trženja, s katerimi bomo dosegli zastavljene cilje. V tej fazi gre definiranje virov, ki so nam na voljo, z namenom, da bi zadovoljili potrebe potencialnih strank. Cilj v tem koraku je razvoj produktov in storitev s trajno konkurenčno prednostjo in oblikovanje privlačne blagovne znamke. Gre tudi za fazo, v katari uskladimo potrebe poslovnega okolja z vrednotami podjetja in njegovo misijo.
- Sledi implementacija marketinških storitev, določenih v marketinški strategiji. Z njihovo pomočjo ljudi spomnimo na to, kdo smo kot podjetje in zakaj obstajamo. Ljudi pritegnemo z uporabnimi vsebinami, jih informiramo ter jih prepričamo v nakup. Nekatere od teh storitev so:
- Izdelava spletne strani
- Izdelava pristajalnih strani
- Izdelava spletne trgovine
- Vodenje družbenih omrežij
- Spletno oglaševanje
- Spletna optimizacija
- Vsebinski marketing
- Pospeševanja prodaje
- Gverilski marketing
- Email marketing
- Reklamni panoji
- Revije
- Sponzorstva
- Donacije
- Sodelovanje z vplivneži
Ključni cilj marketinške strategije je doseči in sporočiti trajnostno konkurenčno prednost pred konkurenčnimi podjetji.
Trendi in sledenje spremembam
Da ostanete konkurenčni in prehitite konkurenco, pa je v marketingu pomembno, da vedno sledite trendom. Marketing vplivnežev, live videi, Instagram zgodbe in virtualna resničnost so aktivnosti marketinga, ki trenutno vedno bolj pridobivajo na priljubljenosti.
Zaključek
Če se marketinga lotimo premišljeno in načrtovano, nam dobri rezultati ne uidejo! Odličen temelj za to je dobra marketinška strategija, s pomočjo katere nikdar ne zmanjka idej - komunikacija podjetja pa je jasna, konsistentna in ima vpliv.