Kakšen burger imate najraje? Sočen, bolj ali manj pečen, dvojni, s slanino, sirom – ali pa morda brez mesa? Vegetarijanski ali veganski produkti v zadnjih letih z vse večjimi koraki vstopajo na trg, a pri tem naletijo na kar nekaj ovir. Ena je omejenost na točno določen segment trga ob odbojnosti tradicionalne, »mesojede publike«, druga pa na primer regulativa.
Poglejmo primer. V ZDA je danes eden od najodmevnejših igralcev v tem segmentu družba Impossible Foods s svojim Impossible Burgerjem. Gre za burger iz rastlinskih sestavin – soje, krompirja, kokosovega olja … Ena ključnih sestavin, ki mu daje mesnat okus in teksturo, je »hem«, snov, ki jo pridobivajo s fermentacijo gensko modificiranega kvasa. Impossible Burger so lansirali v ZDA leta 2016 in povzročili revolucijo. Ne zato, ker bi bil to prvi ne-mesni burger, ampak zato, ker je bilo sporočilo drugačno: »To ni le burger za tiste, ki ne jedo mesa. To je dober burger.«
Impossible Foods je pokazal, kaj je primer uspešnega lansiranja produkta.
Širil je glas o produktu s kampanjami na družbenih omrežjih, ki so pritegnile pozornost mladih potrošnikov, dovzetnih za novosti. Sočasno je s spodbujanjem strokovnih razprav o sestavinah dokazoval, da je nemesni burger bolj zdrav in ima manjši vpliv na okolje od klasičnega. Prodajni tim pa je medtem prepričeval in prepričal znane trgovine in restavracije, da ga vključijo v ponudbo.
Rezultat: Impossible Burger najdete v ZDA v vrsti trgovin, prav tako pa med drugim tudi v Burger Kingu. Danes je v ZDA Impossible Burger torej že trdno zasidran na trgu.
Ni pa ga – še – v EU. Zakaj? Zato, ker se je zapletlo pri gensko modificiranih sestavinah. Evropska agencija za varnost hrane (EFSA) je šele avgusta letos namreč pritrdila, da uporaba sojinega leghemoglobina iz gensko spremenjenega kvasa ne predstavlja varnostnega tveganja.
Lansiranje novega izdelka na trg je lahko tvegan in zapleten proces.
Zgornji primer kaže dvojnost vstopa na trg. Po eni strani gre za komunikacijsko izjemno uspešen vstop, s katerimi je ustvaril proizvajalec povpraševanje, po drugi pa se je pojavila (neplanirana) ovira, ki je zavrla širitev na drug kontinent, medtem ko je konkurenca tu šla naprej.
Kaj nam zgodba pove? Lansiranje produkta lahko postane prava priložnost za uveljavitev nove znamke, rast ali pa utrjevanje tržnega položaja šele z dobro premišljeno strategijo.
Poglejmo ključne korake in strategije, ki tu vplivajo na uspeh.
Pomen strategije pri lansiranju izdelkov
Lansiranje novega izdelka ne vključuje le priprave samega izdelka, ampak tudi skrbno načrtovanje, kako ga predstaviti občinstvu, da bo zbudil zanimanje in zaupanje. Strategija za lansiranje mora vključevati vse od tržne raziskave in segmentacije ciljnega občinstva do jasno definiranih marketinških kanalov in sporočil. Podjetja, ki zanemarjajo pomembnost tega procesa, tvegajo, da bo njihov produkt ostal neopažen ali prejel manj pozornosti, kot si zasluži.
Ključni koraki za uspešno lansiranje novega izdelka
Pri Agenciji Pakt smo prepričani, da je priprava učinkovite strategije za lansiranje novega izdelka ključnega pomena za uspeh. Naše izkušnje kažejo, da vodi k uspešnemu rezultatu naslednjih pet korakov.
1. Poglobljena tržna raziskava
Razumete trg? Si res želi vaš produkt? Kdo je vaša ciljna publika? Kakšne so potrebe, želje in izzivi? Kdo je konkurent, kje ima prednost? Poznate podrobnosti regulative? Boste pravočasno dobili certifikate za prodajo?
2. Jasna definicija prednosti vašega izdelka
Kaj je tisto, kar bo vaš novi izdelek prinesel strankam? Ključno je, da izdelek izstopa s svojo edinstveno vrednostjo. Vrednostni predlog mora biti preprost, jasen in neposreden. To nagovarja vašo ciljno publiko.
3. Močno sporočilo in zgodba
Izdelek ne živi skozi specifikacije, v zgodbi. Impossible Burger je sočen, cedijo se sokovi, lahko je celo »krvav«, čeprav v njem ni mesa. Kupec si ga želi zaradi okusa, ne le zaradi sestavin. Tudi vi morate ponuditi zgodbo, ki bo pritegnila čustva publike. In ta zgodba naj bo usklajena na vseh komunikacijskih kanalih – od lastnih kanalov, medijev, oglasov do družbenih omrežij.
4. Integrirana uporaba marketinških kanalov
Izberite prave kanale za širjenje sporočila. Širšo publiko dosežete s kombiniranjem, vendar – še enkrat – ključno je, da se kanali medsebojno dopolnjujejo in prenašajo dosledno sporočilo.
5. Preskusi in prilagoditve
Strategija za lansiranje mora vključevati tudi fazo preskušanja. Sledite odzivom občinstva, spremljajte podatke in bodite pripravljeni na prilagoditve. »Pričakujte nepričakovano«, torej tudi morebitne ovire, kot je za brezmesne burgerje faza certificiranja za evropski trg. Tako boste lahko optimizirali svojo kampanjo, prilagajali finančne vložke in planirali prihodke.
Kako vam lahko pomagamo pri lansiranju izdelkov?Pri Agenciji Pakt združujemo vse zgoraj omenjene korake v celovit in integriran pristop. Razumemo, da ni enotnega recepta za uspeh, zato vedno prilagodimo strategijo specifičnim potrebam podjetja in trga, na katerega ciljamo. Skupaj lahko spišemo zgodbe, ki navdušujejo, in predstavimo vaš novi produkt. |