Čas za osvežitev: je vaš marketing še aktualen?

Kako ugotoviti, ali je vaš marketinški pristop še usklajen s tem, kar svet in vaše stranke iščejo in so pripravljene plačati?

 

Julie Bornstein, pogosto imenovana kar »kraljica e-trgovine«, je ena tistih oseb, ki so zaznamovale zadnjih dvajset in več let na stičišču tehnologije, nakupovanja in inovacij. Med drugim je bila ena direktoric Pinteresta, operativna direktorica pri Stitch Fix, platformi za stiliranje in dostavo oblačil na podlagi podatkov, skoraj celo desetletje pa je kot direktorica digitalizacije vodila preobrazbo iz zgolj fizične prodaje v neskončno polje digitalnega pri Sephori, eni najvplivnejših globalnih kozmetičnih verig pod okriljem konglomerata LVMH.

 

»Spremembe so neizogibne – in če jih ne narediš sam, te prehitijo drugi.«

 

V pogovoru za Harvard Business Review je Julie Bornstein povedala, da je največjo rast v podjetjih, za katera je delala, praviloma dosegla ravno takrat, ko je prepoznala, da je njihov ton in pristop postal preveč klasičen in preveč enoličen. »Občinstvo je prehitelo komunikacijo, ki mu jo je podjetje ponujalo. In to se zgodi hitreje, kot si mislite,« pojasnjuje.

 

Ko trg postane prehiter za tempo, s katerim se razvijate vi, vas ne dohitevajo le vaši tradicionalni konkurenti, temveč tudi novi startupi, ki nimajo zgodovinskega bremena, niso ujeti v kalupe in ustaljene procese ter lahko brez zavor preizkušajo nove pristope. Če ne ukrepate pravočasno, se lahko znajdete na obrobju, še preden se zavedate, da ste sploh začeli izgubljati stik s ciljno publiko.

 

Preberite, kako prepoznati pasti in katerih 5 korakov lahko naredite, da se ne ujamete vanje.

 

1. Vaš ton je vedno enak – in to ni kompliment

 

Prepoznaven ton in slog sta zaželena, a ne brez meja. Vas občinstvo že vnaprej »sliši v glavi«, še preden sploh vidi vaš novi oglas ali prebere objavo v družbenih medijih?To je lahko znak, da je vaš ton postal preveč predvidljiv. Vsebinski glas blagovne znamke mora biti prepoznaven, ne sme pa se ponavljati kot stara lajna.

 

Kaj narediti?

Preglejte zadnjih 10 objav, novičnikov ali kampanj. Če bi lahko zamenjali ime vaše znamke z drugo v isti panogi in ne bi bi prepoznali razlike, imate težavo.

 

2. Uporabljate kanale, ki jih vaša publika opušča

 

Marketinška ekipa morda vsak teden pripravlja vsebino za kanal, ki je v očeh publike že »mrtev«. To ne pomeni, da ga morate takoj zapreti. Pomeni pa, da je čas za analizo dosega, angažiranosti in realne vloge. Če na primer več let redno in načrtno »tvitate«, a ne zbudite nobenega odziva, medtem pa vaš konkurent objavlja na prvi pogled banalne zgodbice na TikTok in jih uporabniki množično delijo, ste v slepi ulici.

 

Kaj narediti?

Preglejte kanale, v katere vlagate največ časa, in jih primerjajte z analitiko. Kaj vam zares prinaša odziv? Kje bi morda morali začeti testirati nekaj novega?

 

3. Vaša vizualna podoba ni več videti sveža

 

Če vaša digitalna prisotnost še vedno kaže jasne oblikovne trende izpred več let, to vpliva tudi na zaznavanje vaše relevantnosti. Vizualna osvežitev – tu gre lahko za osvežitev barv, kak nov grafični element, zelo premišljen in subtilen poseg v ključne vizuale znamke – to ni luksuzen projekt, ampak način, kako ohraniti stik s publiko v dinamičnem digitalnem okolju.

 

Kaj narediti?

Pripravite mini analizo svoje vizualne podobe: od logotipa in tipografije do barvne sheme in podobe profilov na družbenih omrežjih. Če ste v dvomih, vprašajte kakega mlajšega sodelavca (ali družinskega člana) za iskreno mnenje.

 

4. Ponavljate iste tipe kampanj – samo z novimi produkti

 

Čeprav se vaši produkti ali storitve razvijajo, vaša komunikacija morda ostaja na istem mestu. Nove vsebine ni treba vsakič razložiti z drugačnim tonom in novo zgodbo. A če se vsakokrat pojavite v vidnem polju na enak način, v istem formatu in z istim pristopom, publika hitro izgubi zanimanje.

 

Kaj narediti?

Preglejte zadnje tri kampanje. So si podobne v postavitvi, kanalu, CTA-ju? Če je odgovor da, je zdaj odličen trenutek za eksperiment z drugačnim pristopom.

 

5. Ekipa nima časa razmišljati – samo izvaja

 

Največje tveganje za zastarelost ni v tem, da ste nekaj spregledali ali namenoma preskočili. Izziv je, če se potrebe po osvežitvi zavedate, a nimate časa preveriti, ali to, kar delate, sploh še deluje. Če vaša ekipa nima prostora za refleksijo, testiranje ali raziskovanje, bo vaš marketing vedno za korak v zaostanku.

 

Kaj narediti?

Vzemite si čas za razmislek. Katera vprašanja so odprta in najbolj pereča? Kaj vas že dolgo žuli, pa ni časa? Kaj lahko naredite drugače?

 

Na poti niste sami

 

Če želite ostati relevantni, morate znati zaznani zaostanek spremeniti v strateški izziv. Vaša znamka ne sme samo obstajati, ampak mora tudi rasti.

 

Časa ni na pretek. Vsak dodaten dan čakanja je dodaten izgubljen korak za konkurenco.

 

Če želite osvežiti svoj marketinški pristop, se oglasite še danes.

Prijava na e-novice

UPORABNI NASVETI, AKTUALNE NOVOSTI, AKCIJE IN MNOGO VEČ!

Vnesite svoje ime *
Vnesite svoj elektronski naslov *

Soglašam, da sme upravitelj strani podatke obdelovati z namenom ugotavljanja mojega zanimanja za naše storitve, spremljanja moje aktivnosti ter za potrebe komunikacije.

Agencija Pakt

Izberite agencija Pakt

Sodobna marketinška agencija z neverjetnimi rezultati. Naš cilj je izstopati ter trgu dodati svežino, enostavnost in kvaliteto. Tukaj smo za vas, da vam pomagamo uspeti in rasti.